دبیر شورای هماهنگی دفاع مقدس خوزستان:

آثار و ابنیه بکر دفاع مقدس در خوزستان باید ثبت ملی شوند

سردار علی پور گفت: تعدادی از اماکن دوران دفاع مقدس که قابلیت بالایی دارند باید در فهرست آثار ملی ثبت شوند تا از فرسودگی و تغییر کاربری غیر اصولی آنان جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۰۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ - 25July 2018

آثار و ابنیه بکر دفاع مقدس در خوزستان باید ثبت ملی شوندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، سردار «محمد علی پور» در دومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وجود آبراهه های بسیار و منابع عظیم خدادادی در خوزستان از جمله دلایل توجه دشمنان به این استان بوده است.

وی گفت: مردم شهرهای مختلف خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر، حمیدیه و سوسنگرد در طول جنگ تحمیلی به ویژه 40 روز اول مقاومت جانانه ای داشتند و نشان دادند که اگر به سلاح غیرت و ایمان مسلح باشی، چندان نیازی به وجود اسلحه های پیشرفته نیست.

سردار علی پور با بیان اینکه خوزستان کلکسیون آثار دفاع مقدس است، تصریح کرد: برخی از این آثار و اماکن به خصوص در خرمشهر و آبادان در معرض تصرف و تخریب هستند از همین رو باید تعدادی از آنها که قابلیت بالایی دارند در فهرست آثار ملی ثبت شوند تا از فرسودگی و تغییر کاربری غیر اصولی آنان جلوگیری شود.

علی پور در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در طول تاریخ، ایران هرجا دچار شکست خورده ناشی از برخی افراد در خود کشور بوده است. عثمانی ها در طول 400 سال از نقاط مختلف به ایران حمله کردند اما حتی قادر به گرفتن یک وجب از خاک آن نشدند. در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز تمام دنیا علیه ایران بسیج شدند اما در نهایت جمهوری اسلامی سربلند بیرون آمد.

در ادامه این نشست، «حسینعلی حسین زاده» معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تکمیل موزه دفاع مقدس اهواز گفت: با سفر معاون رییس برنامه و بودجه کشور به استان خوزستان تصمیمات خوبی درخصوص پرداخت اعتبار برای این باغ موزه گرفته شد.

 وی ادامه داد: لازم است اماکن سطح شهر اهواز که سابقه فعالیت در دوران دفاع مقدس داشته اند شناسایی و برای حفظ آنها تلاش شود.

معاون استاندار در پایان و درخصوص یادمان های شهدای گمنام گفت: تمام یادمان های شهدای گمنام در استان خوزستان تا پایان سال 97 باید در حوزه عمرانی 30 درصد پیشرفت داشته باشند و تا سال 98 تکمیل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها