آمار شهدای حملات تروریستی السویدا به ۲۴۰ تن رسید

تروریست‌های داعش صبح روز گذشته (چهارشنبه) سه عملیات انتحاری را در شهر سویداء در جنوب سوریه انجام دادند.
کد خبر: ۳۰۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ - 26July 2018

آمار شهدای حملات تروریستی السویدا به ۲۴۰ تن رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش صبح روز گذشته (چهارشنبه) سه عملیات انتحاری را در شهر سویداء (مرکز استان سویداء) در جنوب سوریه انجام دادند.

یک منبع میدانی از افزایش آمار شهدای این عملیات‌های تروریستی خبر داد و گفت: در ساعات گذشته تعداد شهدا به ۲۴۰ نفر رسیده و رسیدگی به وضعیت درمانی ۱۷۶ تن دیگر از مجروحان ادامه دارد.

این منبع میدانی به تحولات میدانی در شرق و شمال استان السویدا اشاره کرد و گفت: درگیری‌های سنگین نیرو‌های ارتش سوریه با عناصر تروریستی تا شب گذشته ادامه یافت و در نهایت حملات به طور کامل دفع شد.

وی افزود: عناصر تروریستی داعش درصدد بودند با اشغال برخی مناطق از جمله «المتونه، لاهثه و...» خود را به فرودگاه راهبردی «خلخله» برسانند، اما ناکام ماندند؛ فرودگاه خلخله دروازه ورود به جنوب استان دمشق محسوب می‌شود.

عناصر تروریستی درصدد بودند علاوه بر ناامن کردن استان السویداء، عملیات نیرو‌های ارتش سوریه را علیه همقطاری‌های خود در منطقه «حوض الیرموک» در جنوب غرب استان درعا با اختلال مواجه کنند که با شکست روبه‌رو شدند.

قابل ذکر است، حدود هزار و ۳۰۰ تن از عناصر تروریستی داعش در جنوب غرب استان درعا (حوض الیرموک) ۲۳ منطقه را با مساحتی نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر مربع در اشغال خود دارند؛ تاکنون ۱۴ منطقه در حوض الیرموک از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شده است.

شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش در چند ماه گذشته در جریان آزادسازی مناطق اشغالی استان‌های دمشق و حمص به سمت مناطق شرقی استان سویداء متواری شدند.

نیرو‌های ارتش سوریه در دو ماه گذشته بخش‌هایی از مناطق شرقی استان سویداء را از لوث وجود هسته‌های خاموش داعش پاکسازی کردند، اما براساس اطلاعات به دست آمده عناصر تروریستی همچنان در برخی مناطق به صورت مخفی حضور دارند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب استان حمص از هسته‌های خاموش داعش در استان‌های دمشق، سویدا و حمص حمایت می‌کنند و درصدد هستند تا امنیت را در جنوب سوریه برهم بزنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار