مقامات صهیونیست در شمایل خوک‌های «قلعه حیوانات»/ کاریکاتوری که باعث اخراج تصویرگر اسرائیلی شد

یک تصویرگر اسرائیلی در روزنامه جروزالم پست، کاریکاتوری از نخست‌وزیر و برخی نمایندگان کنست در شمایل خوک‌های کتاب «قلعه حیوانات» کشید که باعث اخراج وی از این روزنامه شد.
کد خبر: ۳۰۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 26July 2018

مقامات صهیونیست در شمایل خوک‌های «قلعه حیوانات» / کاریکاتوری که باعث اخراج تصویرگر اسرائیلی شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روزنامه «جروزالم پست» چاپ فلسطین اشغالی، کاریکاتوریست خود را که نخست‌وزیر و برخی از قانونگذاران رژیم صهیونیستی را در شمایل «خوک» نشان داده بود، اخراج کرد.

«آوی کاتص» گرافیست مجله «جروزالم ریپورت» از نشریات زیرمجموعه جروزالم پست، عکس یادگاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه تعدادی از نمایندگان کنست هنگام شادی پس از تصویب لایحه «کشور یهود» را سوژه کاریکاتور خود قرار داده بود.

کاتص با گریز زدن به کتاب «قلعه حیوانات» نوشته «جورج اُروِل» نتانیاهو و افراد حاضر در این عکس را به شمایل خوک‌های این کتاب نشان داد. وی جمله‌ای را نیز از داخل کتاب برای این عکس نقل کرد: «همه حیوانات باهم برابرند ولی برخی بیشتر از دیگران برابر هستند».

این تصویرگر صهیونیست سپس قانون «کشور ملی یهود» را «شرم‌آور» توصیف کرده و از آن ابراز خجالت کرد.

مسئولان جروزالم پست درباره اخراج کاتص به روزنامه «هاآرتص» گفتند که او یک کاریکاتوریست آزاد است و با توجه ملاحظاتی، تصمیم بر آن شد که رابطه کاری با او ادامه پیدا نکند.

پارلمان رژیم صهیونیستی در تاریخ 28 تیر طی جلسه رای‌گیری نهایی، لایحه نژاپرستانه «کشور ملی یهود» را تصویب و به قانون تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را فراهم کند. (جزئیات بیشتر)

این طرح که با ۶۲ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف تصویب شد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودیان اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند. همچنین با حذف زبان عربی از مدارس، زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها