مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران خبر داد؛

برگزاری ۴۵ کارگاه آموزشی طرح «ایران مهارت» در مازندران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از این استان به عنوان یکی از پنج استان پایلوت طرح «ایران مهارت» یاد کرد و گفت: در این راستا تاکنون ۴۵ کارگاه آموزشی را برای آموزش خانواده‌ها برگزار کردیم.
کد خبر: ۳۰۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ - 26July 2018
برگزاری 45 کارگاه آموزشی طرح «ایران مهارت» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «سید حسین درویشی» مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در همایشی که به مناسبت هفته ملی مهارت و روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی پیش از ظهر امروز در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا (ع) یکی از ماموریت های سازمان فنی و حرفه ای را رفع مشکلات اشتغال جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین وظیفه این سازمان توانمندسازی نیروی کار، تربیت نیروی کار و ارتقاء آموزش های فنی و حرفه ای برای کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر کشور دچار هجمه های اقتصادی است که بار روانی برای مردم و مسئولین ایجاد می کند، بیان کرد: در این راستا خدمتگزاران به نظام باید رویکرد فعالیت های خود را بر اساس منویات مقام معظم رهبری تنظیم کرده تا بتوانند مشکلات و دغدغه های پیش رو را با سیاست های درست پیش ببرند.

درویشی به فعالیت های این مجموعه در بخش های مختلف پرداخت و گفت: سهم آموزش های ما در استان با فعال بودن 20 مرکز دولتی و 900 آموزشگاه آزاد کاملا روشن است.

این مسئول ادامه داد: دامنه کار این سازمان در دانشگاه ها، زندان ها، پادگان ها و روستاها کاملا روشن است و سیاست ما در سال 97 بر اساس نوین شدن رشته های آموزشی طبق نیازهای منطقی جامعه است.

درویشی با بیان اینکه با حرکت انقلابی و بسیجی می توانیم در بخش آموزش به درستی نقش خود را ایفا کنیم، افزود: حضور مسئولین در متن جامعه یک امر غیر قابل اجتناب است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران بیکاری را یکی از چالش های بسیار مهم کشورعنوان کرد و افزود: در این راستا بیشترین سهم بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند.

وی یکی از راه های رفع بیکاری را، رجوع کردن به مهارت ها و آموزش های فنی و حرفه ای بیان کرد و ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای هر یک از موانع راه هایی را مشخص کرده است که طرح «ایران مهارت» یکی از این راههاست که در سال 96 بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای مبادله شد.

درویشی از استان مازندران به عنوان یکی از پنج استان پایلوت این طرح یاد کرد و گفت: در این راستا تاکنون 45 کارگاه آموزشی را برای آموزش خانواده ها برگزار کردیم.

وی استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات دو وزارتخانه را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم نقش موثر و بسزایی در این حوزه ایفا کنیم.

این مسئول به ارتباط تنگاتنگ این سازمان با دانشگاهها نیز اشاره کرد و افزود: در دانشگاههای استان با اجرای طرح کارورزی و استفاده از تجهیزات و مراکز آموزشی ورود پیدا کرده و توانستیم نقش ایفا کنیم.

درویشی به ارائه خدمات دولت در بخش روستاها اشاره کرد و افزود: در این حوزه دولت تسهیلات فراوان جهت توانمندسازی و ایجاد اشتغال در خدمت روستائیان قرار داد.

وی اضافه کرد: به همه کسانی که از وام تسهیلات برخوردار می شوند پس از آموزش کارآفرینی و فنی مهارتی خدمات ارائه کردیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران همچنین خدمات رسانی مهارتی به سربازان وظیفه را یکی از ماموریت های سازمان عنوان کرد و گفت: با ورود به این بخش با هدف تبدیل تهدید به فرصت برای مشمولین نظام وظیفه نیز طرح آموزش های فنی و حرفه ای در نظر گرفته ایم که سربازان پس از دو سال در کنار دریافت کارت پایان خدمت، کارت آموزشی مطابق رشته مورد علاقه خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همه این سیاست ها در گرو نقش سازمان فنی و حرفه ای است، عنوان کرد: علی رغم بیش از چهار دهه فعالیت، دچار فقر فرهنگ مهارتی هستیم؛ چرا که هنوز جامعه با ما و ماموریت های این سازمان آشنا نیست.
درویشی یکی از دلایل ناشناخته ماندن این مجموعه را معرفی دیرهنگام توسط مدیران این سازمان بیان کرد و گفت: باید با تغییر رویکرد در این موضوع ورد پیدا کنیم.

وی بسیج همگانی دستگاهها و مردم را نیز یکی دیگر از راههای معرفی این سازمان دانست و افزود: همچنین اصحاب رسانه می توانند نقش موثری در بازتاب و انعکاس فعالیت های ما داشته باشند.

خاطرنشان می شود، در حاشیه این همایش نمایشگاه یک روزه آثار هنری توسط هنرمندان برجسته نکا برپا شد. همچنین از کارآموزان و هنرمندان فعال این حوزه تجلیل شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار