مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

عملیات «مرصاد» نمادی از حماقت و خودخواهی دشمن است

«حجت‌الله ناصرپور» با بیان اینکه خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است که واقعیت‌ها را نمی‌بینند، گفت: عملیات «مرصاد» نمادی از ضعف مدیریتی، حماقت و خودخواهی دشمن است.
کد خبر: ۳۰۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ - 28July 2018

عملیات «مرصاد» نمادی از ضعف مدیریتی و خودخواهی دشمن«حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، اظهار داشت: عملیات «مرصاد» نمادی از ضعف مدیریتی، حماقت و خودخواهی دشمن بود که باعث رسوایی منافقین کوردل شد.

وی افزود: از یکم مردادماه سال ۱۳۶۷ منافقین کوردل با همه‌ امکانات نظامی اعم از زمینی و هوایی، با هدف تسلط بر حکومت مرکزی، از مرز «قصر شیرین» وارد کشور ما شدند.

ناصرپور با بیان این‌که در آن زمان منافقین دچار توهم شده بودند، گفت: گمان بر این بود که مردم ما بعد از هشت سال دفاع مقدس، از ایستادگی در برابر دشمن خسته هستند و این خستگی باعث می‌شود عرصه را خالی نگه‌ دارند و به میدان مبارزه نیایند و توهم دیگرشان این بود که نیرو‌های نظامی ما ضعیف شده‌اند و توان مقابله ندارند و از طرفی، چون نیروهای‌شان به نوعی از هم پاشیده شده بودند و هیچ راهبردی برای حفظ آن‌ها نداشتند، می‌خواستند به نوعی احیای سازمانی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تصریح کرد: سرکردگان منافقین که عزم‌شان را برای حمله به ایران اسلامی جزم کرده بودند، با فراخوان، ۴۸۰۰ نفر از نیرو‌های با سابقه و جدیدشان را جمع کردند و درقالب ۲۰ تیپ که حدودا ۸۰۰ نفر شامل سه گردان ۲۵۰ نفر و در مجموع حدود ۵ هزار نفر بودند، به خاک ایران هجوم آوردند.

وی با اشاره به این‌که این عملیات از یکم مردادماه سال ۱۳۶۷ شروع شد و تا ۶ روز ادامه داشت، خاطرنشان کرد: در عملیات به ظاهر «فروغ جاویدان» که بهتر است به آن «دروغ جاویدان» و نیز در میانه عملیات به «مرصاد» بگوییم، روز سوم منافقین تقریباً اسلام‌آباد را اشغال کرده و به تنگه «چارزبر» آمده بودند و می‌خواستند که جلو بیایند؛ چراکه برای رسیدن به اهداف‌شان سه مرحله را پیش بینی کرده بودند که در مرحله اول «کرمانشاه» را بگیرند و در مرحله دوم تا «قزوین» را اشغال کنند و در آخرین مرحله «تهران» را فتح کنند.

ناصرپور با بیان این‌که نقش استان لرستان در عملیات «مرصاد» محوری بود، افزود: همان‌طور که این استان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، در پایان جنگ هم زیبا عمل کرد و از کیان اسلامی با جان و دل دفاع کرد؛ به گونه‌ای که تیپ ۵۷ «حضرت ابوالفضل (ع)» با گردان‌های «حنین»، «شهداء»، «مالک اشتر» و «انبیاء» وارد عمل شد و بیش از ۱۵۰۰ نفر از عشایر غیور لرستان با هر نوع سلاحی که در دست داشتند به میدان آمدند، سازماندهی شدند و در اسلام آباد رفتند و عقبه دشمن را بستند و از ۳۰۴ شهید نیرو‌های مردمی و سپاه پاسداران عملیات مرصاد، ۷۷ نفرشان شهدای لرستانی بودند.

این مسئول با بیان این‌که نقش پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات «مرصاد» قابل توجه بود، گفت: شهید «علی صیادشیرازی» تنها شهید ارتشی که مقام معظم رهبری بر تابوتش بوسه زد، در زمان عملیات «مرصاد» به کرمانشاه آمد و به کمک هوانیروز و ارتش و پایگاه هوایی کرمانشاه شتافت و خود با هلی‌کوپتر بلند شد و در عملیات شرکت کرد.

وی عنوان کرد: خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است که واقعیت‌های جامعه ما را نمی‌بینند؛ چراکه منافقین احمقانه نیرو‌های‌شان را در جاده ستون کرده بودند و عملیات نظامی که در جاده و در ستون صورت بگیرد ضربه‌پذیر‌ترین عملیات است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در پایان گفت: عامل پیروزی ما در عملیات «مرصاد»، قدرت آهنین خداوند بود که از دست نیرو‌های غیور و شریف نظامی و مردمی کرمانشاه و لرستان بیرون آمد و دشمنان را تار و مار کرد و نتیجه این عملیات را که نمادی از ضعف مدیریتی و خودخواهی دشمن بود، به نفع ما رقم زد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار