آمادگی غزه برای راهپیمایی «جمعه کودکان شهید»

نوار غزه خود را برای برگزاری مراسم «جمعه کودکان شهید ما» در راستای راهپیمایی بزرگ بازگشت و شکستن محاصره این منطقه آماده می‌کند.
کد خبر: ۳۰۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ - 27July 2018

آمادگی غزه برای راهپیمایی «جمعه کودکان شهید»به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه خواستار مشارکت گسترده مردم در مراسم جمعه کودکان شهید ما شده است.

این هیئت از مردم خواسته است که امروز رهسپار چادرهای برپا شده در شرق نوار غزه شوند. هیئت ملی راهپیمایی بازگشت بر مسالمت آمیز بودن این راهپیمایی و تداوم آن تا زمان رسیدن به اهدافش یعنی حفاظت از حق آوارگان در بازگشت به فلسطین، شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه، رد طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن و به اصطلاح میهن جایگزین به جای فلسطین تاکید کرد.

این هیئت تصریح کرد: راهپیمایی بعد از برگزاری نماز عصر آغاز و تا ساعت هفت و نیم شب به وقت محلی ادامه خواهد یافت.

حماس: هدف راهپیمایی امروز نشان دادن سطح جنایت علیه کودکان

خازم قاسم سخنگوی جنبش حماس درباره راهپیمایی امروز گفت: شرکت مردم ما در نوار غزه در راهپیمایی بازگشت و شکستن حاصره تایید می کند که ما در برابر یک کار مبارزاتی مستمر قرار داریم و مردم به راه مبارزاتی خود تا تحقق اهداف این راهپیمایی ادامه خواهند داد.

وی افزود: راهپیمایی امروز حاوی پیام همه اقشار ملت فلسطین بویژه کودکان است که خواهان برخورداری از زندگی با کرامت و دستیابی به حقوق اساسی خود در زمینه های مختلف هستند.

قاسم تصریح کرد: برگزاری راهپیمایی مردم تحت شعار کودکان شهید ما برای برملا کردن میزان جنایت اشغالگران در به قتل رساندن عمدی کودکان و زخمی کردن و بازداشت آنها است که ناقض هم قوانین و موازین بین المللی و انسانی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: این جمعه حاوی این پیام به اشغالگران است که جنایت مداوم آنها هرگز ملت فلسطین –حتی کودکان آنها را- مرعوب نمی کند.

راهپیمایی بزرگ بازگشت در غزه از سی ام ماه مارس گذشته با مشارکت گسترده و مسالمت آمیز مردمی در کنار پنج چادر برپا شده در شرق استان های پنجگانه غزه آغاز شد و هر روز ادامه دارد و روزهای جمعه به طور گسترده تر برگزار می شود.

از زمان آغاز راهپیمایی، 160 شهروند فلسطینی شهید و 16750 شهروند دیگر زخمی شده اند. 18 نفر از شهدا و 3200 نفر از زخمی ها کودک هستند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار