عملیات مرصاد نماد دفاع رزمندگان از استقلال کشورمان بود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: عملیات غرورآفرین مرصاد، نماد دفاع رزمندگان اسلام از استقلال و تمامیت ارضی کشور و دفاع از آرمان های امام امت و شهیدان گرانقدر بود.
کد خبر: ۳۰۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ - 27July 2018

عملیات مرصاد نماد دفاع رزمندگان از استقلال کشورمان بودبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار روز جمعه به مناسبت سالروز عملیات مرصاد در بیانیه ای با پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات مرصاد اظهار داشت: دفاع جانانه مردم استان کرمانشاه در کنار سپاه، ارتش و بسیج مردمی، پایانی خفت بار برای منافقین کوردل و بدخواهان ملت ایران رقم زد.

این بیانیه افزوده است: پنجم مرداد سالروز غرورآفرین عملیات مرصاد فرصتی ارزشمند برای بازنمایی خیانتها و جنایتهای گروهک منفور و پلید منافقین و یادآوری از جان گذشتگی و نقش آفرینی رزمندگان اسلام است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان انقلاب همواره در حال دسیسه و توطئه علیه ملت ایران هستند و برماست که ضمن دفاع از آرمان های انقلاب، با حفظ وحدت و همدلی و با اتکا به سرمایه اجتماعی، ترفندهای دشمنان را خنثی کنیم و در کنار آن مراقب عملکرد خود در داخل کشور باشیم و بدانیم کشور متعلق به همه ملت ایران است و همه صداها باید شنیده شوند.

رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین مرصاد سه روز در برابر منافقان مقاومت کردند و سرانجام در پنجم مرداد 1367 خورشیدی شکست سختی بر آنان وارد ساختند که نزدیک به یک هزار 523 تن از افراد آنها کشته، 2 هزار و 300 تن زخمی شدند و 305 تن به اسارت درآمدند.

همچنین از تجهیزات جنگی این گروهک بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره ‏انداز 80 میلی‏متری، 150 قبضه خمپاره ‏انداز 60 میلی‏متری و 30 قبضه توپ 106 میلی‏متری از میان رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها