برگزاری مراسم سی امین سالگرد شهید «کمال کورسل» در قم

مراسم سی امین سالگرد شهید «کمال کورسل» تنها شهید اروپایی دفاع مقدس، در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ - 28July 2018

مراسم سی امین سالگرد شهید «کمال کورسل» در قم برگزار شد //////////////////// در سالگرد شهید////// برای این خبر با آقای خدابخشی هماهنگ شده/ شما باید با دبیرتون هماهنگ کنید نه سردبیر/// هنوز جایگاه‌ها رو نمیشناسید!!//// آقای دبیر! لطفا خبر شهید رو بزنید که بیش از این مظلوم واقع نشه.به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم سی امین سالگرد شهادت شهید «کمال کورسل» طلبه شهید فرانسوی دفاع مقدس با حضور برادر و همرزمان شهید و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، طلاب جامعه المصطفی العالمیه و «سیدجواد هاشمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان قم برگزار شد.

در این مراسم یکی از دوستان و همرزمان شهید به تبیین زندگی وی و شهادتش در عملیات مرصاد پرداخت، سپس مزار مطهر این شهید بزرگوار گلباران و غبار روبی شد.

«ژروم امانوئل کورسل» در فرانسه به دنیا آمد، پدرش تونسی‌ الاصل و مادرش مسیحی فرانسوی بود. حضور در جمع کانون مذهبی دانشجویان ایرانی در پاریس و شرکت در مراسم هفتگی دعای کمیل، این شهید را با امام امیرالمومنین (ع) و به تدریج با دین مبین اسلام و مذهب تشیع آشنا و مانوس کرد، همچنین به واسطه خواندن ترجمه سخنرانی‌های حضرت امام با افکار و اندیشه‌های انقلاب و امام خمینی (ره) و نیز آثار شهید مطهری آشنا شد.

ژروم پس از تشرف به دین مبین اسلام در سن ۱۷ سالگی، به «کمال کورسل» تغییر نام داد و به دلیل انس با امام علی (ع) کنیه ابوحیدر را برای خود انتخاب کرد.

این شهید بزرگوار در اوایل دهه شصت هجری شمسی به قم آمد و در مدرسه علمیه حجتیه به تحصیل علوم دینی مشغول شد؛ در سال ۶۳ از طریق سپاه بدر به جبهه اعزام شد و در پنجم مردادماه سال ۶۷ هنگامی که ۲۴ سال سن داشت، در عملیات مرصاد بر اثر اصابت گلوله آر پی جی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها