به همت شبکه یک انجام می‌شود؛

روایت خاطرات «نورالدین پسر ایران» در شب‌های هفته دفاع مقدس

مجموعه تلویزیونی «نورالدین پسر ایران» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در سال جاری از شبکه اول سیما پخش خواهد شد. روایت خاطرات این اثر را بازیگران مرد و شخصیت‌های مطرح فرهنگی برعهده دارند.
کد خبر: ۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴ - 10September 2013

روایت خاطرات «نورالدین پسر ایران» در شب‌های هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، روایت تلویزیونی از کتاب «نوارالدین پسر ایران» از روز سی و یکم شهریور ماه، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، از شبکه اول سیما روی آنتن میرود. این مجموعه به همت گروه حماسه و دفاع شبکه اول سیما تولید شده است و علی تقیپور تهیهکنندگی این مجموعه را برعهده دارد.

در کنار روایت خاطرات، تصاویری انیمیشنی تهیه شده از این مجموعه نیز به نمایش گذاشته میشود.


این برای اولینبار است که کتاب «نورالدین پسر ایران» به روایت بازیگران مرد برای مخاطبان خوانده میشود. در هر یک از 30 قسمت این مجموعه، یکی از بازیگران مرد به روایت برشی از خاطرات درج شده در این کتاب میپردازند. قرار است هر هفته یکی از قسمتهای این روایت تلویزیونی از قاب تلویزیون برای مخاطبان پخش شود. این مجموعه با همکاری گروه حماسه و دفاع با سازمان فرهنگی هنری شهرداری و با موافقت حوزه هنری تولید شده است.


پیش از این نیز روایتی تلویزیونی از کتاب «دا» توسط همین تهیهکننده روی آنتن شبکه یک سیما قرار رفته بود که در آن تمامی قسمتهای این کتاب توسط بازیگران زن بازخوانی شده بود. تقیپور پیش از این در گفتوگو با رسانهها با اشاره به تفاوت روایت تلویزیونی «دا» و «نورالدین پسر ایران» گفته بود: در تولید کتاب «دا» همه متن خوانده شد که معتقدم نباید کل یک اثر در یک برنامه تلویزیونی خوانده شود. معتقدم کار ما باید علاقهمندان را  تشویق و ترغیب به خواندن کتاب و  همه ماجراهای آن کند و ما فقط باید به بخش هایی از روایت آن اکتفا کنیم تا حس کتابخوانی بیشتر در مخاطبان برانگیخته شود.


«نورالدین پسر ایران» عنوان یکی از خاطرات دفاع مقدس است که در آن معصومه سپهری روزهای حضور نورالدین عافی را ثبت کرده است. این کتاب یکی از آثار پرمخاطب سوره مهر است که در کمتر از دو سال به چاپ شصتم رسیده است. خاطرات عافی در این کتاب از زمان حضورش در جبهههای کردستان آغاز میشود و پس از آن تا روزهای حضورش در جبهههای جنوب ادامه مییابد. خاطرات وی بخشی از رشادتهای مردانی غیور در بحرانیترین شرایط را روایت میکند. این اثر گوشهای از مظلومیت و در عین حال رشادتهای یک ملت در طول هشت سال را به تصویر کشیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار