معرفی کتاب؛

«کمین‌گاه» حاصل مصاحبه با جانشین تیپ ذوالفقار در عملیات مرصاد

کتاب «کمین‌گاه» حاصل مصاحبه با سرهنگ «امیری» جانشین تیپ ذوالفقار (ادوات) لشکر 155 ویژه شهدا در عملیات مرصاد است.
کد خبر: ۳۰۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ - 30July 2018

«کمین گاه» حاصل مصاحبه با جانشین تیپ ذوالفقار در عملیات مرصادبه گزارش خبرنگار دفاع پرس در بجنورد، کتاب «کمین‌گاه» حاصل مصاحبه با سرهنگ «احیاءمحمد امیری» جانشین تیپ ذوالفقار (ادوات) لشکر 155 ویژه شهدا در عملیات مرصاد است که توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به چاپ رسیده است.

در عملیات مرصاد، تیپ ذوالفقار (ادوات) از لشکر 155 ویژه شهدا عمدتا از بچه‌های خراسان شمالی بودند و لشکر 155 ویژه شهدا مستقر در منطقه عمومی شهرستان مهاباد آذربایجان غربی در درگیری با منافقین در منطقه چهارزبر اسلام آباد، حماسه آفرید.

نیروهای خراسان شمالی سازماندهی شده در لشکر 155 ویژه شهدا ضمن اینکه در عملیات های متعدد در کردستان و جنوب کشور موفقیت و پیروزی های چشمگیر داشتند درپایان جنگ نیز در عملیات مرصاد که ماموریت تیپ ذوالفقار این یگان در گردنه چهارزبر بود در جلوگیری از پیشروی منافقین فداکاری کرده و با درگیری انجام گرفته ضمن وارد کردن تلفات سنگینی به آنان دشمن را به عقب رانده و متلاشی نمود.

در کتاب «کمین‌گاه» سرهنگ «امیری» به بیان مطالبی از جمله عملیات مرصاد، خیانت بنی‌صدر، تغییر استراتژی منافقین، اهداف منافقین از عملیات مرصاد، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های سازمان مجاهدین برای نیروها، تحلیل عملیات و عدم موفقیت سازمان منافقین و نتایج عملیات پرداخته است.

بخشی از کتاب کمین‌گاه:

بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا و رئیس جمهور وقت چون به غرب گرایش داشت، بازدارندگی در مرزها انجام نشد تا اینکه بخشی از خاک ما در جنوب و جنوب غربی توسط دشمن تصرف و در آنجا مستقر شدند. وقتی از بنی صدر سوال میشد: «چرا این اتفاق افتاد؟» در جواب شعاری داشت و می‌گفت: «ما خودمان اجازه دادیم که دشمن پیشروی کند تا بعد به سبک اشکانیان دشمن را از پشت محاصره کنیم و همه را به دام اندازیم.»

بعد از اینکه ماهیت منافقین برای مردم کاملا مشخص شد و حمله آمریکا به طبس اتفاق افتاد برابر اسناد و مدارک به دست آمده از داخل هواپیماهای آمریکایی آشکار شد که در این حمله بنی صدر هم نقش داشته است.

بنی صدر به ظاهر برای درگیری با آمریکایی ها دستور داد هواپیماهای آمریکایی در طبس بمباران شوند؛ اما در اصل ...

سرهنگ «احیاءمحمد امیری» جانشین تیپ ذوالفقار (ادوات) لشکر 155 ویژه شهدا در عملیات مرصاد، در حال حاضر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار