مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع):

حماسه‌ تنگ کوشک پیروزی در عملیات مرصاد را رقم زد

مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اگر در پنجم مرداد ماه 1367 ایثار و از جان گذشتگی مردم ایوان نبود، ماشین جنگی دشمن را در تنگه کوشک متوقف و وادار به عقب‌نشینی نمی‌کرد، محاصره ایلام قطعی و پیروزی در عملیات مرصاد غیرممکن بود.
کد خبر: ۳۰۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ - 28July 2018

حماسه‌ تنگ کوشک پیروزی در عملیات مرصاد را رقم زدبه گزارش دفاع پرس از ایلام، سردار «الله‌نور نورالهی» مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع) در یادواره شهدا و حماسه‌سازان تنگ کوشک در ایوان به تبیین ابعاد و پیام آمدهای جنگ تحمیلی در استان ایلام پرداخت و اظهار داشت: تنگه گوشک ترکیب زیبایی از حماسه ها عنوان کرد که در آن هم دفاع مدنی بود هم منطقی که در آن نیروهای رزمی مانند شهید خرم رودی فرمانده هنگ ژاندارمری  و شهدای مردمی مانند دوبرا و فلاحی با اتحاد برای دفاع از حق خود دفاع کردند و مظلومانه در آنجا به شهادت رسیدند.

وی افزود: ایوان قطعه‌ای از پازل ایثار و شهادت جمهوری اسلامی ایران است که در تمام طول جنگ حق علیه باطل فرزندان این مرزو بوم چه در شمال‌غرب و چه در جنوبی‌ترین نقطه از یورش ارتش بعث به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران شهدای برومندی همچون شهید جاسم امامی و شهید بندر اسدی و دیگر شهدای این خطه را تقدیم این انقلاب کردند.

شاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در دو برهه، آغاز و پایان جنگ تحمیلی، سخت‌ترین وضعیت ممکن برای مردم استان ایلام به وجود آمد و در هر دو برهه، پایمردی و رشادت نیروهای مردمی، باعث زمین گیر شدن و عقب نشینی نیروهای دشمن شد.

سردار نورالهی حماسه‌های مردم ایوان در سارات سومار و تنگ کوشک را از شجاعانه‌ترین و ماندگارترین صحنه‌های دفاع‌ مقدس عنوان کرد و متذکر شد: اگر در پنجم مرداد ماه 1367 ایثار و از جان گذشتگی مردم ایوان، ماشین جنگی دشمن را در تنگه کوشک متوقف و وادار به عقب‌نشینی نمی‌کرد، محاصره ایلام قطعی و پیروزی در عملیات مرصاد غیرممکن بود.

وی به رشادت‌های شهید جوهر مرادی در سارات سومار اشاراتی داشتند که در آن شب عاشورا، عاشورای دیگری برای این انقلاب رقم زدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها