امیر حاتمی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان:

دشمنی‌ها علیه ایران اسلامی را بسیار عریان‌تر و آشکارتر از گذشته می‌بینیم/ ملت ایران افق‌های روشنی را پیش رو دارند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمنی‌ها علیه ایران اسلامی را بسیار عریان‌تر و آشکارتر از گذشته می‌بینیم، گفت: با این حال، ملت سرافراز ایران اسلامی افق‌های روشنی را پیش رو دارند.
کد خبر: ۳۰۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ - 28July 2018

دشمنی‌ها علیه ایران اسلامی را بسیار عریان‌تر و آشکارتر از گذشته می‌بینیم/ ملت سرافراز ایران اسلامی افق‌های روشنی را پیش رو دارندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که به عنوان وزیر معین دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی به استان زنجان سفر کرده است، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان، استاندار و مدیران ارشد و فعالان بخش اقتصادی، صنعتی و تولیدی برگزار شد، حضور یافت.

امیر سرتیپ حاتمی در این جلسه با اشاره به شرایط خاصی که دشمنان برای ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: با وجود تهدیدات پیش روی کشور، فرصت‌های بسیار زیادی برای تقویت بنیه اقتصادی در پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان با یک تصور غلط فکر می‌کردند با فشار بر مردم ایران و نظام اسلامی می‌توانند آن‌ها را وادار به تسلیم کنند، افزود: غافل از اینکه ملت سربلند و سرافراز ایران اسلامی شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تر از این را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، ترور‌های دهه 60 منافقین، تحریم‌های گسترده و ... پشت سر گذاشته‌اند و دیده‌اند و این تهدیدات و تحریم‌ها تاثیری در روحیه و اراده ملت ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در ادامه با تشریح تفاوت این دوره از دشمنی‌ها علیه کشور و ملت ایران تصریح کرد: در دوره جدید دشمنی ها، دشمنان را بسیار عریان‌تر و آشکارتر از گذشته می‌بینیم چرا این شفافیت در دشمنان نظام اسلامی قبل از توافق برجام به وضوح دیده نمی‌شد.

امیر سرتیپ حاتمی در همین زمینه خاطرنشان کرد: همه مسئولان و مردم باید توجه داشته باشند که با یک دشمن قسم خورده و مصمم رو به رو هستیم که می‌بایست خود را برای مقابله با آن‌ها از هر حیث و جهت آماده کنیم.

وی در ادامه به خروج آمریکا از توافقنامه برجام اشاره کرد و گفت: همان گونه که همگان مشاهده کردند دشمن در برجام به صورت وقیحانه تمام تعهدات قانونی و بین المللی خود را زیر پا گذاشت و در مقابل دیدگان جهانیان بدعهدی کرد و و در موضع شرورانه قرار گرفتند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در این شرایط با ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان به مسیر پرافتخار خود خواهیم کرد، ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم که حتما از این مرحله با سربلندی عبور کرده و تمام توطئه‌های دشمنان را به زمینه‌ای برای رشد و پیشرفت کشور تبدیل خواهیم کرد اگر چه سختی‌هایی برایمان به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان با این تصور باطل که با قلدری و فشار می‌توانند مردم ایران را وادار به تسلیم کنند، اظهار داشت: هیچ گاه دولت و ملت ایران نخواهند پذیرفت که ذره‌ای در مقابل این زیاده خواهی‌های دشمنان سر تعظیم فرود آورند.

امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حمایت از کالای ایران و اهمیت حمایت از تولید ملی اشاره کرد و افزود: بایستی با تمام توان، همت و اراده به تولید داخلی، ظرفیت‌های ملی و اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشیم و تهدیدات پیش رو را به فرصت تبدیل کرده و نیاز‌ها را به خارج از کشور به حداقل برسانیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بسیاری از تحلیلگران معتقدند ایران کشوری نیست که بتوان آن را تحریم کرد، ادامه داد: کشورمان با توجه به ظرفیت‌های عظیم علمی و فناوری، منابع خدادادی، مرز‌های گسترده جغرافیایی و همسایگان فراوان به عنوان یک قدرت بلامنازع مطرح است و دشمنان بدانند که با فشار و تحریم نمی‌توانند این ملت را تسلیم کنند.

وی در همین زمینه به حمایت کشور‌های غربی از صدام در تجاوز رژیم بعثی به کشورمان اشاره کرد و گفت: در آن دوران جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ده‌ها هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده توانست عزت، اقتدار و استقلال خود را حفظ کند و با رهبری‌های حکیمانه امام خمینی (ره) در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح سر تعظیم فرود نیاورد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و راهکار‌های نظام اسلامی برای برون رفت از این برهه را افزایش تولید و حمایت از کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: به همین منظور شورای عالی هماهنگی اقتصادی نظام متشکل از سران سه قوا تشکیل شده که می‌توانند تصمیمات لازم را برای برون رفت از این شرایط اتخاذ کنند و در این راستا اختیارات لازم از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این شورا واگذار شده است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به تشکیل ستادی ذیل شورای هماهنگی اقتصادی نظام با نام ستاد مقابله با تحریم افزود: در این ستاد بخشی از دغدغه‌های نظارتی در آن تصمیم‌گیری می‌شود که تشکیل هر دو شورا در استان باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی دشمنان بحمدالله در سطح دولت تصمیمات راهبردی بسیار خوبی گرفته شده تا با سرعت و سهولت مشکلات بخش‌های اقتصادی و صنعتی را برطرف کنند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در این شرایط خاص همه برای پیشرفت نظام اسلامی و مقابله با تحریم‌ها و فشار‌های دشمنان باید ایفای نقش و مسئولیت کنند، گفت: باید با انجام کار شبانه روزی، انقلابی و جهادی در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان ایستادگی کرده تا ان شاالله از این برهه نیز با سربلندی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید به عنوان یک مبارزه تلقی می‌شود، گفت: در این مبارزه باید به نیازمندی‌ها و اولویت‌های اقتصادی کشور که همانا توجه ویژه شود که البته امروز با رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اتحاد همه ارکان نظام، از انسجام، همدلی و همراهی همه اجزای کشور برخورداریم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه اعتقاد راسخ داریم که ملت سرافراز ایران اسلامی افق‌های روشنی را پیش رو دارند وخواهند توانست با اتحاد و همبستگی از این شرایط عبور کنند، گفت: در مقطعی ما مجبور به فروش نفت با چند دلار در وسط دریا بودیم؛ پس باید متوجه بود که شرایط و ظرفیت‌های فعلی به هیچ وجه با گذشته قابل مقایسه نیست ما در آن شرایط نه تنها دشمن را پس زدیم؛ بلکه توانستیم هر ساز و کاری که دشمن در صدد تحمیل شرایط بود را هم خنثی کردیم که نمونه آن داعش با همه امکانات فراهم شده برای آن بود.

در این جلسه فعالان بخش صنعت، معدن، کشاورزی، منابع طبیعی و ... به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در ادامه طرح‌های اشتغال روستایی و فراگیر مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها