نیوزویک گزارش داد؛

حضور پررنگ ایران در مسابقات ارتش‌های جهان در روسیه/ ناتو غایب رقابت‌ها

نشریه آمریکایی نیوزویک در مطلبی به حضور کشور‌های مختلف از جمله ایران در مسابقات ارتش‌های جهان و غیبت ناتو در این رقابت‌ها پرداخت.
کد خبر: ۳۰۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ - 28July 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نشریه آمریکایی نیوزویک در مطلبی به حضور کشورهای مختلف از جمله ایران در مسابقات ارتش‌های جهان پرداخت و نوشت: چهارمین دوره از رقابت های سالیانه «مسابقات ارتش های جهان» با حضور نیروهای نظامی از 28 کشور جهان از جمله چین، هند، روسیه و ایران از امروز شنبه در روسیه آغاز شده است.

حضور پررنگ ایران در مسابقات ارتش‌های جهان در روسیه/ ناتو غایب رقابت‌ها

در این رقابت ها که به مدت دو هفته ادامه دارد، نیروهای نظامی کشور ها در بخش های زمینی، هوایی و دریایی با هم رقابت می کنند.

مسابقات ارتش های جهان که هر ساله سخت تر و سنگین تر می شود امسال نیز شامل رقابت های دشواری در عرصه خیمه تانکها، مانور جت های جنگنده  و همچنین عملیات سگ های آموزش دیده نظامی است.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، با اعلام آغاز این رقابت ها اعلام کرد این دوره از مسابقات ارتش های جهان با حضور 181 تیم به مراتب گسترده تر از سال های قبل است.  وی همچنین تصریح کرد، کشورهای الجزایر، ویتنام، سودان، میانمار، پاکستان و فیلیپین برای نخستین بار در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.

روسیه، مشتاق ترین شرکت کننده این رقابت هاست و تیم های متعددی در بخش مختلف دارد. این کشور همچنین بیشترین بُرد را در بخش های مختلف مسابقات دارد. این در حالی است که ناتو و آمریکا نسبت به برگزاری این رقابت ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

سال گذشته، اولگ سالیوکوف، یکی از مقامات ارتش روسیه ضمن طعنه زنی به ناتو اظهار داشت آنها آماده شرکت در این رقابت ها نبوده اند. این در حالی است که یک مقام ناتو به نیوز ویک گفت اصرار روسیه برای برگزاری این رقابت ها نقض برخی قوانین توافق شده است.

از سوی دیگر، ناتو همکاری های نظامی خود با مسکو را در اعتراض به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014، متوقف کرد. یک مقام ناتو در خصوص بازی های امسال گفت:چنین دعوت هایی را نمی توان جایگزین اقدامات شفاف و اعتماد سازی کرد.

در ادامه گزارش نیوز ویک آمده است: یونان تنها متحد ناتو است که در این دوره از مسابقات ارتش های جهان تنها در یک بخش شرکت می کند. رژیم صهیونیستی و مصر که هر دو از کمک های نظامی قابل توجه آمریکا بهره می برند نیز در این رقابت ها حضور دارند.

حضور پررنگ ایران در مسابقات ارتش‌های جهان در روسیه/ ناتو غایب رقابت‌ها

پیش از این، امیر«حسین شکوهی»، رئیس اداره آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران، اعلام کرد تیم‌های ترکیبی از ارتش سپاه و ناجا در این دوره از رقابت ها از همه ظرفیت‌های خود در این مسابقات استفاده خواهد کرد.

مسابقات ارتش های جهان تا 11 اوت سال جاری میلادی ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار