استقبال کارگردان سعودی از همکاری با سینماگران صهیونیستی

در ادامه تلاش‌های متقابل سعودی و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط سیاسی، یکی از کارگردان‌های عربستانی همکاری با سینماگران اسرائیلی را در آینده بعید ندانست.
کد خبر: ۳۰۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ - 28July 2018

استقبال کارگردان سعودی از همکاری با سینماگران صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنيک، در ادامه تلاش‌های متقابل سعودی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط سیاسی، اکنون یکی از کارگردانان سعودی ضمن اذعان به بازدید هنرمندان سعودی از نمایشگاه این رژیم در چارچوب جشنواره امسال کن، همکاری با سینماگران اسرائیلی را در آینده بعید ندانست.

هیفا المنصور، کارگردان عربستانی صبح امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اظهار داشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در تلاش است قطب نما و جهت حرکت کشورش را به سمت رویکردهای لیبرالی و نزدیک شدن به جامعه جهانی سوق دهد.

این کارگردان عربستانی مدعی شد کشورش در قبال همسایگانش اقدام درست را انجام می دهد. وی افزود: نظام عربستان سعودی دیگر طرفدار گروه اخوان المسلمین یا هیچ تشکیلات «افراط گرای» دیگری نیست و در صدد برخورد با ایران است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت به نقل از المنصور گفت وی در چارچوب کانال های رسمی که رژیم سعودی اجازه می دهد، فعالیت می‌کند و مخالف کار با سینماگران اسرائیلی در آینده نیست بویژه اینکه وی در سینمای جهانی فعالیت می کند نه عربستانی.

المنصور خاطر نشان کرد: هنرمندان عربستانی و اسرائیلی که امسال از تاریخ هشتم تا نوزدهم مه در جشنواره سینمایی کن در شهری به همین نام در فرانسه شرکت کرده بودند، از غرفه های یکدیگر در چارچوب نمایشگاه و بازار جشنواره بازدید کردند.

المنصور از جمله سینماگران عربستانی بود که در مراسم گشایش نخستین سینما در عربستان در آوریل گذشته حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار