مسعد: گفت‌وگوی کُردها با دمشق را برای جلوگیری از تکرار اشتباه عفرین پیشنهاد دادیم

دبیرکل حزب کنگره ملی برای ایجاد سوریه سکولار گفت: گفت‌وگوی نیروهای دموکراتیک سوریه با دولت سوریه را به منظور جلوگیری از تکرار اشتباه عفرین پیشنهاد دادیم.
کد خبر: ۳۰۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ - 28July 2018

مسعد: گفت‌وگوی کُردها با دمشق را برای جلوگیری از تکرار اشتباه عفرین پیشنهاد دادیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، هیئتی از گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه برای مذاکره با دولت سوریه درباره مسائل سیاسی و نظامی وارد دمشق شد. همزمان با ورود این هیئت به دمشق، برخی اخبار از تصمیم نیروهای دموکراتیک سوریه برای تحویل مناطق تحت کنترل خود به دولت سوریه و جنگیدن در کنار ارتش سوریه در ادلب علیه گروه تروریستی النصره و ترکیه حکایت دارد.

در همین راستا «الیان مسعد» دبیرکل حزب کنگره ملی برای ایجاد سوریه سکولار و رئیس هیئت مخالفان داخلی سوریه در مذاکرات ژنو اظهار داشت که هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک برای مذاکره با دولت سوریه درباره مسائل سیاسی و نظامی هم‌اکنون در دمشق به سر می‌برند.

وی افزود: 10 روز قبل کنفرانس شورای سوریه دموکراتیک با حضور برخی شخصیت‌های ملی در شهر قامشلی برگزار شد و من هم در این کنفرانس حضور داشتم. ما در این کنفرانس گفت‌وگوی مستقیم با دولت سوریه را و بازگرداندن حاکمیت دولت را مطرح کردیم.

مسعد با بیان «شمال شرق سوریه» باید تحت حاکمیت دولت سوریه باشد، درباره عدم تکرار اشتباه در شهر عفرین هشدار داد.

وی درباره جنگیدن نیروهای دموکراتیک سوریه در کنار ارتش سوریه در نبرد ادلب علیه ترک‌ها و گروه تروریستی النصره، گفت: من امیدوارم که اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها صحیح باشد و آن‌ها مناطق تحت کنترلشان را به دولت سوریه تحویل داده و نیروی نظامی خود را در خدمت ارتش سوریه برای مقابله با داعش، تروریسم و ترکیه قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار