دختر مبارز فلسطینی آزاد شد

«عهد التمیمی» دختر کم سن و سال فلسطینی که به مبارزه با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مشهور شده است، پس از تحمل هشت ماه زندان آزاد شد.
کد خبر: ۳۰۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ - 29July 2018

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، رژیم صهیونیستی صبح امروز (هفتم مردادماه) «عهد التمیمی» دختر فلسطینی را پس از هشت ماه از زندان آزاد کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در تاریخ 27 آذرماه سال گذشته (1396) عهد التمیمی (متولد 2001 م) را به اتهام ضرب و شتم نظامیان صهیونیست و اهانت به آن‌ها در مقابل منزلش واقع در روستای «النبی صالح» در شمال غرب رام‌الله دستگیر کردند. در تاریخ یاد شده ویدئویی منتشر شد که نشان می‌دهد عهد التمیمی تلاش می‌کند نظامیان صهیونیستی را که وارد حیاط منزلش شده‌اند، بیرون کند.

بارزترین اتهام‌های مطرح شده علیه عهد «ضرب و شتم نظامیان صهیونیست، اختلال در روند کار این نظامیان، اقدامات تحریک‌آمیز، تهدید کردن، اهانت به نظامیان، مشارکت در آشوب و پرتاب سنگ» بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در زندان «عوفر» (نزدیک رام‌الله) وی را به دلیل اتهامات مطرح شده به هشت ماه زندان محکوم کرده بود.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» گزارش داده «ناریمان» مادر عهد نیز به همراه او از زندان آزاد شده است. اهالی روستای محل زندگی این دختر فلسطینی آماده استقبال باشکوه از او و مادرش هستند.

عهد در تمامی دادگاه‌های برگزار شده تا صدور حکم نهایی از روحیه بسیار بالایی برخوردار بود. برخی رسانه‌های فلسطینی، این دختر را که قهرمان کوچک، اما بزرگ خود می‌دانند و «احلام التمیمی دوم» خطاب کرده‌اند. احلام التمیمی اولین زن فلسطینی بود که به گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس ملحق شد.

انتهای پیام/112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار