مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

اساتید درس دفاع مقدس دانش خود را متناسب با سطح علمی دانشجویان افزایش دهند

سرهنگ «احیاءمحمد امیری» در جلسه هم‌اندیشی اساتید خراسان شمالی درس معارف دفاع مقدس گفت: اساتید درس دفاع مقدس باید دانش خود را متناسب با سطح علمی دانشجویان و کارمندان افزایش دهند.
کد خبر: ۳۰۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 29July 2018

دانش خود را متناسب با سطح علمی دانشجویان افزایش دهیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس در بجنورد، جلسه هم اندیشی اساتید درس معارف دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی و مدرسین درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در استان برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به عملیات‌های رمضان و مرصاد، یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی داشت و گفت: عملیات رمضان یکی از عملیات‌هایی است که در طول دوران دفاع مقدس از جهات مختلف بی‌نظیر بود و اولین عملیاتی بود که ما وارد خاک عراق شدیم و توانستیم موفقیت‌های بسیاری به دست آوریم؛ لذا از استادان درس دفاع مقدس خواستار توجه بیشتر به این عملیات هستم.

وی عنوان کرد: عملیات رمضان با دو هدف انهدام نیروهای دشمن و دور کردن آتش دشمن از شهرهای هویزه، سوسنگرد، حمیدیه و بخشی از اهواز و خرمشهر انجام شد که در نهایت توانستیم به اهداف خود برسیم.

امیری در خصوص عملیات مرصاد گفت: بعد از اینکه قطعنامه از سوی ایران پذیرفته شد مجدداً دشمن به کشور ما ضربه وارد کرد و تا عمق 200 کیلومتری خاک کشورمان پیشروی کرد، اما ما توانستیم در این عملیات تعداد بی‌شماری از نیروهای دشمن را به هلاکت برسانیم و تعدادی را نیز اسیر کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی خطاب به استادان درس دفاع مقدس گفت: در زمان تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و ادارات باید به سطح علمی دانشجویان و کارمندان توجه کنید و متناسب با آن دانش خود را افزایش دهید به گونه‌ای که بتوانید سوالات مخاطب را پاسخ دهید.

وی با بیان اینکه در سال های آینده استادان درس دفاع مقدس از افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس حضور نداشته‌اند، گفت: یکی از شرایط پذیرفتن این افراد جهت تدریس درس دفاع مقدس گذراندن دوره دافوس است.

امیری اضافه کرد: دفاع مقدس تمام شدنی نیست و به یک مقطع زمانی محدود نمی‌شود، بلکه می توان از دوران دفاع مقدس و اقدامات انجام گرفته در آن زمان جهت رفع بسیاری از مشکلات الگو گرفت.

در پایان یکی از استادان حاضر در جلسه به تشریح چگونگی تدریس درس دفاع مقدس پرداخت و بنا شد در هر جلسه هم‌اندیشی اساتید درس معارف دفاع مقدس، یکی از استادان خراسان شمالی نحوه تدریس خود را شرح دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار