در مرکز تبادل کتاب؛

زندگی و زمانه «حسین اسرافیلی» فردا رونمایی می‌شود

رونمایی از کتاب «حوالی روشن صدا» با محوریت زمانه و زندگی حسین اسرافیلی اثر حسین قرایی فردا با حضور محمود اکرامی، حمید رضا شکارسری، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ - 29July 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از زندگی و زمانه حسین اسرافیلی با عنوان «حوالی روشن صدا» فردا در مرکز تبادل کتاب برگزار می‌شود.

اسرافیلی غیر از سرودن شعر به خطاطی، نقاشی و مجسمه‌سازی نیز علاقه دارد. وی در طول سال‌های 1360 تا 1367 مسوولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت و عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیما و شورای شعر نیروهای مسلح بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است. بر اساس این گزارش، حسین اسرافیلی اول اسفند 1331 در تبریز به دنیا آمد. وی از شاعرانی است که در طول سال‌های 1358 تا 1366 در حوزه هنری حضوری فعال داشته و به دفعات همراه با دیگر شاعران و به منظور شعرخوانی در نقاط مختلف رزم، عازم جبهه‌ها شده است.

حسین اسرافیلی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه حضور در شب های شعر خورشید ولایت و نغمه بهار را دارد.

معروف‌ترین مجموعه شعر او «تولد در میدان» است که به عنوان یکی از آثار برتر شعر دفاع مقدس در دهه 60 از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزیده شد. آتش در خیمه‌ها، مجموعه شعر عاشورایی، عبور از صاعقه، گزیده ادبیات معاصر شماره 5، مردان آتش نهاد، آتش در گلو، آیینه‌های شعله‌ور از جمله سروده‌های اوست.

تازه‌ترین آثار حسین اسرافیلی در سه مجموعه جدید با عنوان «حیاط خلوت کلمات»، «صخره و پلنگ» و «دو پنجره» راهی بازار شده است. مقالات ادبی و فرهنگی موجود در کتاب «حیاط خلوت کلمات» در موضوعات شعر و نقد ادبی تاکنون در نشریات مختلف به چاپ رسیده است و نویسنده برای نخستین بار این مقالات را که شامل 25 تا 30 مقاله است در یک مجموعه منسجم گردآوری کرده است.

حسین قرائی نیز از نویسندگانی است که در حال گردآوری تاریخ شفاهی شاعران است و تازه‌ترین اثر او با محوریت اسرافیلی فردا رونمایی می‌شود.

رونمایی از کتاب «حوالی روشن صدا» فردا (دوشنبه هشتم مردادماه) ساعت 17 برگزار می‌شود. در این برنامه محمود اکرامی، حمید رضا شکارسری، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی و حسین قرایی حضور خواهند داشت.

این مراسم در مرکز تبادل کتاب به آدرس تهران، ابتدای خیابان مظفر شمالی برگزار خواهد شد. ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار