یادداشت/ سیروس فتح اله

ناتوی «باج‌خواهی»

عزم آمریکایی‌ها در احیای ناتوی به اصطلاح عربی بیانگر شکست نقشه آن‌ها در به انزوا کشاندن ایران در جامعه جهانی، باج‌خواهی، دوشیدن مجدد کشور‌های عربی و ایجاد دیوار امنیتی برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.
کد خبر: ۳۰۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ - 29July 2018

ناتوی باج‌خواهیگروه بین‌الملل دفاع پرس- سیروس فتح اله؛ دولت آمریکا در صدد احیای ائتلاف موسوم به «ناتوی عربی» که در دسامبر 2015 توسط محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای مبارزه با پدیده تروریسم، اعلام موجودیت کرد، است. یکی از مهم‌ترین اهداف آمریکایی‌ها از احیای این ائتلاف جلوگیری از گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه عنوان شده است، اما به نظر می‌رسد این هدف آنچنان هم برای آمریکایی‌ها مهم نیست، چون خودشان می‌دانند که این ائتلاف هرگز توان رویایی با جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت و هدف آنها فقط به پیدا کردن بهانه‌ برای باج‌خواهی بیشتر از کشور‌های عضو این ائتلاف است.

پروژه «ایران‌هراسی» و تهدید ساختگی مدتهاست در دستورکار رؤسای جمهور آمریکا قرار دارد؛ هر رئیس‌جمهوری که وارد کاخ سفید می‌شود، این پروژه را به هر شکلی که تشخیص می‌دهد و فکر می‌کند که بیشتر عملیاتی می‌شود، ادامه می‌دهد. چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی با انواع و اقسام توطئه و ترفند علیه این انقلاب از سوی قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا می‌گذرد، اما به مدد الهی و تلاش و همت ملت مقاوم کشورمان اتفاق و رویداد خاصی در این زمینه رخ نداده است. بنابر این آمریکایی‌ها در پیشبرد اهداف خود که به انزوا کشاندن ایران از مهم‌ترین آن‌هاست، چندان موفق نبودند و حتی همین اقدامات باعث شده است که خود آمریکایی‌ها منزوی شوند.

جمهوری اسلامی ایران چندین دهه است، هر طرحی را که آمریکایی‌ها برای سوءاستفاده از منابع و ظرفیت منطقه غرب آسیا در نظر می‌گیرند، خنثی می‌‎کنند؛ این اقدام ایران مقامات کاخ سفید را عصبانی و آن‌ها را مجبور می‌کند تا از ظرفیت متحدان منطقه‌ای خود علیه کشورمان استفاده کنند؛ لذا ایالات متحده آمریکا برای این‌که بتواند طرح و برنامه خود را در منطقه بدون این‌که در اجرای آن متحمل هزینه شود، اجرا کند، تلاش می‌کند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدیدی جدی برای برخی از کشور‌های منطقه تعریف و به آن‌ها وانمود کند که باید در مقابل کشوری مثل ایران که از توان دفاعی فوق‌العاده بالایی برخوردار است، مسلح شد.

این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌عنوان در نظر ندارد که با همسایگان خود وارد تنش شود؛ اما آمریکایی‌ها برای این‌که بتوانند برخی اهداف استعماری خود را در منطقه محقق سازند و مهم‌تر از آن امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند و بر جنایات آن‌ها در حق فلسطینی‌ها سرپوش بگذارند، اقدام به بحران‌سازی در منطقه می‌کنند تا در کارخانه‌های سلاح خود را به روی کشور‌های هدف باز کنند و پول دلار‌های نفتی را خود به عرب‌ها داده‌اند از راه دیگری به جیب خود بازگردانند.

تشکیل ائتلاف موسوم به «ناتوی عربی» نیز در همین راستا تعریف می‌شود؛ ساکنان کاخ سفید چند ماهی است در حال بررسی و احیای طرح تشکیل این ائتلاف که در واقع تشکیل نسخه عربی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، هستند.

بنابر این دیده شده است که آمریکا بار‌ها از طریق پروژه «ایران هراسی»، قرارداد‌های میلیاردی با کشور‌های عربی برای فروش سلاح و تجهیزات نظامی منعقد کرده است. آخرین قراردادی که بین آمریکایی‌ها سعودی‌ها به عنوان یکی از کشور‌های تاثیرگذار عربی منطقه، بسته شده است، قراردادی به ارزش 460 میلیارد دلار است که 110 میلیارد دلار آن مربوط به فروش سلاح بود.

آمریکایی‌ها با ایجاد بحران‌های فرسایشی در منطقه غرب آسیا، انبار‌های تسلیحاتی کشور‌های هم‌پیمان خود را پر از تجهیزات نظامی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دلار‌های نفتی را صرف آسایش و رفاه ملت این منطقه شود.

به نظر می‌رسد، عزم آمریکایی‌ها در تشکیل ناتوی به اصطلاح عربی که هیچ‌وقت تشکیل نخواهد شد و اگر تشکیل هم شود، راه به جایی نخواهد برد، بیانگر شکست نقشه ترامپ در به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی است؛ لذا تشکیل این ائتلاف صرفا ترفند ترامپ برای باج‌خواهی و دوشیدن مجدد کشور‌های عربی و ایجاد دیوار امنیتی برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها