مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

حل مشکلات با جهان بینی الهی میسر می شود

حجت الاسلام «حمید رضا حنان» گفت: اگر نگاه و دیدگاه دانشمندان از جهان بینی مادی به الهی تبدیل شود، تمام مشکلات حل می شود.
کد خبر: ۳۰۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ - 29July 2018

حل مشکلات با جهان بینی الهی میسر می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «حمیدرضا حنان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، امروز در آیین اختتامیه «جشن رمضان» و تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان، که در سالن شهید آوینی مجتمع ارشاد اسلامی برگزار شد، با طرح این سؤال که جامع ‌ترین علوم از میان علوم چه علمی است، اظهار داشت: اگر بخواهیم توصیف دیگری داشته باشیم این است که چه علمی ارزشمندترین علوم است. 

وی با اشاره به اینکه علم در یک تقسیم‌ بندی به مراتب مختلفی تقسیم می‌شود، گفت: یک مرتبه علم، علوم تجربی هستند که با حس و تجربه در آزمایشگاه‌ها حاصل می شود.

حنان، مرتبه دیگر علم را علوم عقلانی دانست که بالاتر از علوم تجربی قرار دارند و گفت: علوم عقلانی اثبات مفاهیم مجردات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه بالاتر از علوم عقلانی علوم عرفان قرار دارد که بیان کننده حضور در عالم مجردات است، اضافه کرد: بالاتر از علوم عرفان نیز علوم وحیانی و قرآنی است.

وی، جامع ‌ترین و ارزشمندترین علوم را علوم قرآنی و وحیانی ذکر کرد و ادامه داد: رسالت وحی و علوم قرآنی هدایت بشر است، کما اینکه هدایت بشر زیر مجموعه‌ای به نام تصحیح نگاه مادی به نگاه الهی دارد.

حنان، تکلیف و رسالت سنگربانان قرآن را عمل کردن بر طبق رسالت وحی دانست و با ذکر این مطلب که روح حاکم بر جهان‌بینی الهی توحید است، اضافه کرد: گاهی این امر دچار آسیب می‌شود لذا ما باید به‌ سمت علوم اسلامی برویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: اگر نگاه و دیدگاه دانشمندان از جهان‌ بینی مادی به الهی تصحیح شود تمام مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها