فلاحت پیشه در دیدار با سفیر سوریه در تهران:

حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه راهبرد منطقه‌ای ایران است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه راهبرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۳۰۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ - 29July 2018

حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه راهبرد منطقه‌ای ایران استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران، امروز یکشنبه (۷ مرداد ماه) با «حشمت‌الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تحولات و پیروزی‌های میدانی در سوریه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، رابطه‌ای استراتژیک است و مناسبات سیاسی میان دو کشور در سایر زمینه‌های راهبردی، از جمله همکاری‌های اقتصادی توسعه و تداوم خواهد یافت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال سوریه ضعیف است و با هر آنچه که باعث تقویت ملت و دولت سوریه شود، مقابله می‌کند.

فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی راهبرد آمریکا تضعیف انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این زمینه از هیچ اقدامی خودداری نکرده است؛ لذا تهدیدات کنونی دولت ترامپ امر جدیدی برای ملت ایران محسوب نمی‌شود.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران با اشاره به حادثه تروریستی دیروز در سوریه که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها تن از زنان و کودکان بی گناه گردید، گفت: مسئولیت اصلی این جنایات بر دوش ایالات متحده آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها و همه کسانی است که از تروریسم برای بهره گیری از اهداف سیاسی خود حمایت می‌کنند. وی افزود: جنگ علیه تروریسم در سوریه جدا از جنگ تروریسم در منطقه نیست.

سفیر سوریه در تهران ضمن تأکید بر اهمیت بازسازی در سوریه گفت: دولت سوریه علاقمند است از تجربیات و توانمندی‌های ایران در بازسازی کشور استفاده نماید و روند کنونی مناسبات تهران-دمشق بر آینده با شتاب بیشتری توسعه و گسترش خواهد یافت.

عدنان محمود ضمن تأکید بر اهمیت گسترش مناسبات همه جانبه میان دو کشور خاطر نشان کرد: ایالات متحده آمریکا و متحدین آن‌ها به دلیل شکست در میدان سیاسی به دنبال جنگ اقتصادی هستند. وی افزود: استراتژی کنونی در روابط تهران-دمشق، روابط آینده دو کشور را نیز نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار