استاندار ایلام تاکید کرد؛

ضرورت مردمی شدن فعالیت‌های اربعین حسینی

استاندار ایلام گفت: در برپایی موکب‌ها باید از مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم استفاده و دستگاه‌های دولتی، حمایتی و عمومی نسبت به برپایی موکب‌ها از محل اعتبارات دولتی خودداری کنند.
کد خبر: ۳۰۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ - 29July 2018

ضرورت مردمی شدن فعالیت‌های اربعین حسینیبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان، اظهار داشت: با اعتبار اختصاص یافته به پروژه اربعین حسینی تکمیل طرح‌هایی در استان از جمله تکمیل مسیرهای ارتباطی ایلام به مهران، جاده مرزی مهران، بیمارستان 365 تخت خوابی ایلام، تونل قلاجه، تونل کبیر کوه و چند طرح دیگر اجرا خواهد شد.

 وی با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های پروژه اربعین آماده‌ شده است، ابراز کرد: برای تکمیل کامل این زیر ساخت‌ها 300 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اربعین تزریق خواهد شد که امید است مشکلی از نظر اعتباری در استان وجود نداشته باشد.

استاندار ایلام با اشاره به‌ ضرورت مردمی شدن فعالیت‌های اربعین حسینی و برپایی موکب‌های پذیرایی و استقبال از زوار حسینی، خاطر نشان کرد: در برپایی موکب‌ها باید از مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم استفاده و دستگاه‌های دولتی، حمایتی و عمومی نسبت به برپایی موکب‌ها از محل اعتبارات دولتی خودداری کنند.

 استاندار ایلام از اختصاص یک هزار و 700 میلیارد ریال به طرح جاده کنجان چم در مسیر ایلام به مهران خبر داد و افزود: برطرف کردن مشکل نقاط حادثه‌ خیز مسیر مهران به ایلام که خط اصلی تردد زائران اربعین حسینی است یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان استانی و کشوری بود که این میزان اعتبار برای اصلاح و برطرف کردن نقاط حادثه‌ خیز محور ایلام به مهران در نظر گرفته‌ شده است. 36 کیلومتر از این مسیر تا اربعین سال جاری آماده بهره‌ برداری خواهد شد.

 سلیمانی دشتکی، با اشاره به اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل تونل قلاجه، ابراز کرد: در سال جاری با استفاده از اعتبارات ملی موفق به اخذ اعتبارات تکمیل زیر‌ساخت‌های اربعین شده‌ایم و تلاش می‌شود که این زیرساخت‌ها تا اربعین سال جاری برای تردد زوار حسینی مهیا شود.

 وی با اشاره به تأمین امنیت و ارائه خدمات به زوار حسینی در اربعین سال جاری، یادآور شد: در هفته جاری استاندار واسط عراق به ایران سفر خواهد کرد که در این سفر به دنبال فعال‌سازی کشور عراق در بحث گشایش مرزهای چیلات و چنگوله، هماهنگی های لازم در بحث مرز مهران و توافقات لازم در خصوص اربعین و مراودات تجاری هستیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار