به پاس ۷۰ سال مجاهدت فرهنگی؛

«مرتضی آخوندی» قدیمی‌ترین ناشر کشور تجلیل شد

«حاج مرتضی آخوندی» مدیر قدیمی‌ترین ناشر کشور به پاس ۷۰سال مجاهدت فرهنگی با حضور جمعی از مسوولین فرهنگی و ناشران تجلیل شد.
کد خبر: ۳۰۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ - 29July 2018

«مرتضی آخوندی» قدیمی‌ترین ناشر کشور تجلیل شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین بزرگداشت مرتضی آخوندی مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه به پاس هفتاد سال مجاهدت فرهنگی، عصر امروز (یکشنبه، ۷ مرداد) در پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری برگزار شد.

«احمد مسجدجامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با اشاره به گستردگی فعالیت نشر اظهار داشت: کسی فکر نمی‌کرد در حوزه فرهنگ تعداد زیادی شغل وجود دارد این در حالی بود که در حوزه صنعت ایجاد شغل بسیار هزینه بردار بود.

وی گفت: بدنه و مجموعه نشر و ناشرین کار بزرگ و ارزشمندی را انجام می‌دهند که می‌توانند در حوزه‌های مختلف حضور داشته باشند. آقای اخوندی در مدت فعالیت خود صد‌ها کتاب ماندگار را به چاپ رساند که کام هزاران اهل علم را سیراب کرد. کتاب بهارالنوار یکی از این آثار بود که ایشان آن را چاپ کرد و بعد از مدتی عین آن در لبنان به چاپ رسید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر حفظ حقوق ناشران عنوان کرد: نباید ذره‌ای از حقوق نشر و ناشر کوتاه بیاییم، چون باید نشر و ناشر در این سرزمین رونق گیرد.

در ادامه «محمود آموزگار» ناشر کتاب در سخنانی اظهار داشت: مرکز علم به ویژه در گذشته در حوزه‌های علمیه به پرچم‌داری حوزه‌های علمیه بوده است. فقیه در حوزه عالم به تمام علوم نجوم و ریاضیات بوده است.

وی گفت: اگر به طور تخصصی رصد کنیم متوجه می‌شویم بسیاری از حقوق جهانی برگرفته شده از فقه اسلامی است که برای ما مایه افتخار است.

براساس این گزارش، در بخش پایانی این مراسم پیام «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط معاون این وزارت خانه خطاب به قدیمی‌ترین ناشر کشور در این مراسم قرائت شد و یک جلد «نهج البلاغه» نفیس هدیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط نماینده ایشان به مرتضی آخوندی اهدا شد.

گفتنی است، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا مختارپور مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و محمد حمزه‌زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها