سید جلال حسینی:‌

پوشیدن پیراهن منقش به تصویر شهدا نذر همسرم است

سید جلال حسینی گفت: برای من بحث شهدا با همه مسائل دیگر فرق می‌کند. احترام آنها به همه مردم ایران واجب است و من هم تلاش کردم با این کار یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارم.
کد خبر: ۳۰۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱ - 29July 2018

پوشیدن پیراهن منقش به تصویر شهدا نذر همسرم استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تیم فوتبال پرسپولیس با وجود مشکلاتی که به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات داشت، در هفته اول لیگ برتر در مشهد موفق شد برد خوبی به دست آورد تا هواداران این تیم به آینده سرخ‌ها در لیگ برتر امیدوار شوند. در این بین سیدجلال حسینی کاپیتان کهنه‌کار تیم پرسپولیس مثل همیشه یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار بود و شاگردان برانکو را در به دست آوردن اولین سه امتیاز لیگ برتر همراهی کرد. حسینی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص شرایط سرخپوشان و آینده پرسپولیس صحبت‌ کرد که در ادامه می‌خوانید.

از بازی در مشهد و بردی که به دست آوردید صحبت کن.

به هر حال همه بازی‌ها برای پرسپولیس سخت است و این را هم در نظر بگیرید که ما در شرایط سخت بدنسازی حضور داشتیم. از طرف دیگر موضوع قابل‌توجه این است که همواره بازی کردن در مشهد سخت است. البته ما در مشهد یک ورزشگاه عالی دیدیم، اما چمن آن قلق خاصی داشت و ما با این قلق آشنا نبودیم، به‌طوری که در این فصل از سال بازیکنان ما روی زمین لیز می‌خوردند. به هر حال شرایط سختی داریم و باید بیشتر بجنگیم تا با کمک هواداران بتوانیم موفق شویم.

شجاع خلیل‌زاده هم در این بازی مصدوم بود و به نظر می‌آمد با درد بازی می‌کند.

بله، او مصدوم بود و در شرایط سختی به میدان رفت. ما می‌دیدیم که شجاع چقدر درد دارد، اما خوشبختانه روزبه‌روز بهتر می‌شود. شجاع شرایط تیم را درک کرده و می‌داند که چه شرایط دشواری داریم به همین دلیل با همه وجود تلاش می‌کند تا به تیم کمک کند.

به‌عنوان بزرگ‌تر و کاپیتان تیم پرسپولیس شرایط این تیم را چطور می‌بینی؟

همه بچه‌ها تلاش می‌کنند، اما ما مصدوم داریم و برخی بازیکنان با درد بازی می‌کنند. اگر بازیکن داشتیم برانکو قطعا به بازیکنان استراحت می‌داد، اما بچه‌ها شرایط تیم را درک و حتی دردهای خود را فراموش کردند. از این هفته چند بازی سخت داریم و ابتدا باید به مصاف فولاد برویم و بعد از آن در سه هفته متوالی دو بازی در هوای گرم استان خوزستان برگزار کنیم. بعد از آن هم باید به قطر برویم و بازی بسیار سختی را در آب و هوای گرم این کشور برگزار کنیم. پیش‌بینی روزهای سخت را برای پرسپولیس می‌کنم.

به بازی با الدحیل اشاره کردی. چقدر احتمال موفقیت وجود دارد؟

الدحیل و حتی السد قطر جدا از لیگ قطر هستند و نباید آنها را قطری دانست بلکه باید درباره بازیکنان برزیلی، فرانسوی، الجزایری و آفریقایی آنها صحبت کنیم. مردم باید این مسائل را بدانند که این دو تیم حتی از تیم ملی قطر هم قوی‌تر هستند. به نظرم این دو تیم از آسیا هم فراتر بازی می‌کنند. به‌طور مثال تیم الدحیل کلیه بازیکنانش خارجی است و تقویت هم شده اما ما هنوز نتوانسته‌ایم بازیکن جدید بگیریم. برخی بازیکنان هم از ما جدا شدند و این مساله کارمان را سخت می‌کند. ما فصل گذشته چند بازیکن تعویضی داشتیم اما امسال شرایط سخت‌تری داریم و چند بازیکن جوان روی نیمکت ما هستند که باید خودشان را نشان دهند و امیدوارم هواداران از این بازیکنان حمایت کنند تا آنها خودشان را بهتر نشان دهند. هواداران باید بدانند که پرسپولیس نه‌تنها تا نیم‌فصل بلکه تا پایان فصل پستی و بلندی‌های زیادی به چشم خواهد دید و آنها باید از تیم خود حمایت کنند.

بعد از تمدید قرارداد با پرسپولیس شایعه شد که قرار است در پایان فوتبالت به‌عنوان مربی در این تیم مشغول به کار شوی؟

نه این‌طور نیست. من بعد از صحبت‌هایی که با آقایان گرشاسبی و برانکو انجام دادم تصمیم به تمدید قرارداد گرفتم و این برای من باعث افتخار است که در خدمت تیم بزرگ پرسپولیس باشم. من بازیکن هستم و تا زمانی که بتوانم برای این تیم بازی خواهم کرد. به هر حال پیشکسوتان هویت باشگاه پرسپولیس هستند و آنها این تیم را ساختند تا ما در آن بازی کنیم و وظیفه ماست از این تیم محافظت کنیم. من با پرسپولیس تمدید کردم و تا زمانی که بتوانم تلاش می‌کنم تا در این تیم موثر واقع شوم.

همیشه تو را با پیراهن منقش به عکس شهدا در مراسم قبل از بازی می‌بینیم. دلیل این اتفاق چیست؟

پای نذر همسرم در میان است. برای من بحث شهدا با همه مسائل دیگر فرق می‌کند. احترام آنها به همه مردم ایران واجب است و من هم تلاش کردم با این کار یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارم. این تصمیمی است که من و همسرم با هم گرفتیم و تا زمانی که بتوانم این کار را انجام می‌دهم. امیدوارم با این کار توانسته باشم ادای دینی هرچند کم به شهدای شامخ ایران و خانواده‌های آنان کرده باشم.

منبع: فرهیختگان

نظر شما
پربیننده ها