فقط ۲ منطقه تا تسلط کامل ارتش سوریه بر «قنیطره» مانده است

ارتش سوریه روستاها و شهرک‌های جدیدی را در جنوب در چارچوب توافق مصالحه با گروه‌های مسلح به کنترل خود درآورده و فقط 2 روستا باقی مانده است تا نیروهای دولتی بر قنیطره و حومه آن مسلط شوند.
کد خبر: ۳۰۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 30July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک منبع امنیتی در سوریه، روز گذشته به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل روستاهای «جباتا»، «الخشب»، «طرنجه»، «اوفانیا» و «الحریه» را به دست گرفته است و به پیشروی خود در ریف جنوبی قنیطره در مرزهای جولان اشغالی ادامه می‌دهد.

این منبع افزود: فقط شهرک‌های «بریقه» و «بیرعجم» در مجور جنوبی باقی مانده است که ارتش با تسلط بر آنها، کنترل کامل قنیطره و ریف آن را به دست می‌گیرد.

اواخر هفته گذشته، ارتش سوریه کنترل گذرگاه استراتژیک قنیطره واقع در مرزهای جولان اشغالی را به دست گرفت و پرچم سوریه را بر فراز آن برافراشت.

گزارش‌ها از تحولات میدانی در ریف درعا حاکی‌ست که ارتش سوریه در جریان پیشروی‌های شتابنده خود در روز یکشنبه در شهرک «الشجره» در ریف غربی این استان، بمب‌های دست‌ساز، خمپاره و موشک‌های آمریکایی «تاو» را کشف و ضبط کرد که در اختیار عناصر تروریستی داعش بودند.

ارتش همچنین روز گذشته در جریان درگیری‌ها شدید با عناصر داعشی در این منطقه، ده‌ها تروریست‌ها از جمله «ابو ولید المصری» سرکرده این گروه در شهرک الشجره را به هلاکت رساند و مقادیر زیادی از مهمات جنگی آنها را منهدم کرد. ارتش همچنین خطوط امدادرسانی عناصر این گروه تکفیری را قطع و آنها را در شهرک‌های «معریه»، «عابدین»، «بیت اره» و «القصیر» در «حوض الیرموک» محاصره کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار