مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت خبرنگاران است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: خبرنگارن و اصحاب رسانه دارای توانمندی‌های بسیاری هستند که می‌توان در راستای نشر و انعکاس آثار دفاع مقدس از آنها بهره‌مند شد.
کد خبر: ۳۰۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ - 30July 2018

نشر آثار دفاع مقدس نیازمند بهره مندی از ظرفیت خبرنگاران استان مرکزی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست  خبری برگزاری کنگره نقش امام (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به اسناد جمع‌آوری شده در مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس این استان اظهار داشت: تاکنون 520 هزار سند در حوزه دفاع مقدس جمع‌آوری شده که خوشبختانه توانستیم از میان عکس‌ها و تصاویر، 5 کتاب عکس را تدوین کنیم که دو مورد چاپ و سه کتاب دیگر در دست چاپ است.

وی افزود: در حوزه تاریخ شفاهی تاکنون با هزار و 460 رزمنده دوران دفاع مقدس در قالب 2 هزارو 900 ساعت مصاحبه انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در این حوزه توانستیم با بهره مندی از ظرفیت نویسندگان توانمند استان مرکزی در حوزه دفاع مقدس پنج کتاب تاریخ شفاهی را نیز تدوین کنیم.

مشایخی با اشاره به ویژگی های بارز کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی استان مرکزی گفت: برجسته بودن نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس، صنعتی بودن استان، بالا بودن نقش مشارکت مردم نسبت به جمعیت در دفاع مقدس، تعدد مفاخر استان مرکزی، وجود ۱۵ خبرنگار شهید در استان مرکزی و غیره  بخشی از ویژگی های کنگره استان مرکزی نسبت به کنگره های دیگر استان ها است.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم که در بحث اجلاسیه ها بتوانیم ظرفیت های شهرستانی را مد نظر قرار دهیم و تنها مرکز استان مد نظر قرار نگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی نیز یکی از برنامه های 33 گانه  مربوط به این کنگره است که بی شک تا زمان برگزاری کنگره جهش قابل قبولی در پیشرفت آن دیده می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها