مسابقات نظامی ارتش‌های جهان-20/ امیر خانزادی در نشست خبری:

مسابقه بین‌المللی «غواصی عمق» از فردا در نوشهر آغاز می‌شود/ برگزاری رزمایش نداجا در آذرماه

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مسابقه بین‌المللی «غواصی عمق» از فردا در نوشهر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۰۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ - 31July 2018

مسابقه بین‌المللی «غواصی عمق» از فردا در نوشهر آغاز می‌شود/ برگزاری رزمایش نداجا در آذرماهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست با خبرنگاران در خصوص برگزاری مسابقه بین المللی غواصی عمق از سری مسابقات نظامی ارتش‌های جهان 2018، اظهار داشت: این مسابقه برای نخستین بار است که به میزبانی کشورمان از دهم تا بیستم مرداد توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون 100 نفر از هشت کشور برای شرکت در این مسایقه در بندر نوشهر حضور یافته‌اند. دو ناو موشک انداز ما هم در جمهوری آذربایجان پهلو گرفته‌اند و مسابقات تیراندازی شناورها از فردا آغاز می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست خبری، امیر خانزادی درباره سخنان مطرح شده از سوی رییس جمهور درباره بستن تنگه هرمز گفت: کارکرد تنگه‌ها به باز بودن آن‌هاست و اگر بسته باشد فاقد ارزش است. کارکرد تنگه هرمز هم به شدت به منافع ملی ما وابسته است و ما هم در این زمینه بر اساس منافع ملی عمل می‌کنیم. نیروی دریایی همواره امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را تامین کرده و خواهد کرد اما پای‌بندی ایران به تامین امنیت آن بستگی به تامین منافع ما و اقدامات جامعه بین الملل در خصوص تعهداتشان به ایران دارد.

وی افزود: قطعاً تحریم‌هایی که به‌صورت ظالمانه درخصوص ایران مطرح می‌شود بر کارکردهای تنگه هرمز نیز اثر می‌گذارد و باید بدانیم که در محیط بین الملل، خروجی یک تصمیم تنها یک کشور را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و‌ اقدامات دیگران هم تاثیر دارد. ما اقدامات آمریکا را محاسبه می‌کنیم اما در تصمیم‌گیری ما تاثیری ندارد و تصمیمات ما بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود.

امیر خانزادی در خصوص زیردریایی فاتح هم گفت: زیردریایی فاتح مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند و بخشی از آزمایشات مربوط به دریا را انجام داده و تا آذرماه الحاق می‌یابد. کار بازسازی ناوشکن دماوند نیز در حال انجام است. ناوشکن دنا هم کار ساخت آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص ماهیگیری چینی‌ها در خلیج فارس هم گفت: در ارتباط با فعالیت در دریاهای تحت حاکمیت کشورمان علاوه بر نیروی دریایی، دریابانی، شیلات و غیره هم نقش آفرین هستند؛ اما آن جایی که مربوط به امنیت دریا باشد و به این نیرو مربوط شود، قاطعانه برخورد می‌کنیم. ما معتقدیم هیچ اقدام غیرقانونی تحت حاکمیت ایران قابل انجام نیست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها