نادر برهانی مرند:

جشنواره سی‌وهفتم کاملا مرور محور است/ فراخوان امسال جشنواره تئاتر نگاه واقع‌بینانه‌تری دارد

دبیر سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر گفت: تفاوت جشنواره تئاتر فجر سی‌وهفتم مرور محور آن است به طوری که جز چند مورد بقیه آثار در این حوزه قرار دارد. گذشته از این تفاوت فراخوان جشنواره امسال در نگاه واقع‌بینانه‌ آن است.
کد خبر: ۳۰۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ - 31July 2018

جشنواره سی‌وهفتم کاملا مرور محور است/ فراخوان امسال جشنواره تئاتر جشنواره نگاه واقع‌بینانه‌تری داردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست رسانه‌ای سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور «نادر برهانی مرند» دبیر سی‌وهفتمین جشنواره در تالار مشاهیر مجموعه فرهنگی تئاتر شهر برگزار شد.

نادر برهانی مرند در ابتدای این نشست با اشاره به اظهار داشت: ما باید همیشه در حال پاسخ گویی به اهالی رسانه باشیم برای همین سه نشست خبری طراحی کرده‌ایم که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد. اما باید درباره فراخوان جشنواره باید بگویم که فراخوان امسال به لحاظ رویکرد تفاوت چندانی با سال‌های گذشته ندارد. البته در برخی موارد تفاوت‌هایی دارد که به اقتضای شرایط سال جاری است. این فراخوان نگاه واقع بینانه تری نسبت به سال گذشته دارد. ورود تئاتر خصوصی، حضور جوانان مستعد ما را وادار کرد به این محور توجه ویژه شود.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در ادامه گفت: زمان جشنواره به دلیل مصادف شدن با ایام فاطمیه و تعطیلات سال میلادی باید تغییر می‌کرد. همچنین نمی‌خواستیم که با جشنواره فیلم فجر تقارن داشته باشد.

وی درباره آسیب‌های جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: در مورد آسیب شناسی جشنواره باید گفت که اکثر هنرمندان دوست دارند که جشنواره رقابتی باشد. این تغییر بوجود آمده از مواردی است که در نظر گرفته شده است . همچنین توجه به همه صنوف جشنواره از اولویت‌هایی بود که باید به آن توجه می‌شد.

برهانی مرند شیوه برگزاری جشنواره بیان داشت: جشنواره امسال صد در صد مرور محور است البته در پاره‌ای موارد استثنائاتی وجود دارد که تعداد آنها کم است. وظیفه ما در قبال آثار تولید شده در دو بخش انتخاب و برگزاری متمرکز شده است تا شرایط مناسبی برای جشنواره ایجاد شود. در خصوص برگزار کننده بودن جشنواره باید بگویم که جشنواره فجر یک مهمانی و جشن ملی است. برای همین امسال بحث تشریفات است که باید بهترین خدمت را به مهمانان جشنواره انجام گیرد. تا احترام همه شرکت کنندگان حفظ شود.

دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره بخش ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: امسال با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که تقارن مناسبی است. جشنواره در انتخاب آثار دخالت دارد نه تولید آثار. برای همین ما در حوزه انقلاب کاری تولید نکردیم. در ضمن اولویت‌ ما در این بخش کیفیت آثار است. گذشته از این سعی داریم روح انقلاب را در همه جشنواره لحاظ می‌کنیم.

وی درباره بودجه این جشنواره گفت: ما با توجه به حفظ کیفیت برنامه‌ریزی‌های دقیقی خواهیم داشت و همه سعی خود را می‌کنیم که با نوع انتخاب آثار خارجی بتوانیم کار را به بهترین شکل انجام دهیم. هر چند که به لحاظ تخصیص بودجه تفاوت چندانی با سال‌های قبل نداشته است.

برهانی مرند درباره بخش ملی و بین‌المللی بیان داشت: ترجیح من این است که جدایی این بخش‌ها برنامه ریزی کلانی می‌طلبد و این تغییر یکباره امکان پذیر نیست. اگر در سینما این اتفاق افتاده است به خاطر تفاوت سینما و تئاتر است.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها