لوموند: جنگ تجاری با چین و اروپا در حال فلج کردن اقتصاد آمریکاست

چند روز پس از هشدارهای سفت و سخت رسانه‌های آمریکایی درباره تبعات سنگین جنگ تجاری ترامپ با اروپا و چین بر اقتصاد آمریکا، روزنامه فرانسوی لوموند هم طی گزارشی نوشته جنگ تجاری آمریکا با این دو جبهه در حال فلج کردن اقتصاد آمریکا است.
کد خبر: ۳۰۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 01August 2018

لوموند: جنگ تجاری با چین و اروپا در حال فلج کردن اقتصاد آمریکاستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، جنگ تجاری آمریکا با چین، اتحادیه اروپا و کشورهایی مثل کانادا و مکزیک مدتی است شروع شده و همه این کشورها را در یک جبهه واحد مقابل آمریکا قرار داده است. شدیدترین جنبه این جنگ تجاری با دولت چین آغاز شده است. به نوشته آسوشیتدپرس کسری تراز تجاری آمریکا در برابر چین سال گذشته به رقم بی‌سابقه ۳۷۵ میلیارد دلار رسید و این موضوع آتش خشم دونالد ترامپ را شعله‌ور کرده است. اما ضررهای این جنگ تجاری تنها متوجه اروپا و چین نیست. گزارش‌ها حاکیست صنایع آمریکا نیز به شدت از این جنگ متاثر شده‌اند.

پایگاه خبری فاکس نیوز در آمریکا که نزدیک به دولت ترامپ است اخیرا در گزارشی نوشت در صورتي که ترامپ به سیاست‌های خود برای افزایش هزینه واردات و خشمگین کردن شرکای تجاری آمریکا ادامه دهد، تعداد بیشتری از کسب‌وکارهای آمریکا قربانی خواهند شد و این به منزله خودکشی است.

به نوشته فاکس‌نیوز جنگ تجاری ترامپ در اصل مشتریان آمریکایی و اقتصاد این کشور را متضرر می‌کند و به معنی هزینه‌های بیشتر برای مشتریان آمریکایی و کاهش حاشیه سود و درآمد برای شرکت‌های آمریکایی و بدتر شدن اوضاع کار برای کارگران آمریکایی است.

حالا روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی نوشته: «تولیدکنندگان آمریکایی به واسطه افزایش بهای محصولات وارداتی دچار آسیب شده‌اند. جنگ تجاری به تدریج در حال فلج کردن آمریکاست.» بر اساس این گزارش «جنگ تجاری به صادرات آمریکا بالاخص بخش کشاورزی لطمه وارد کرده است. این بخش بیش از هر زمانی با مقابله به‌مثل‌های کشورهای وارد‌کننده خارجی روبه‌روست. تولیدکنندگان آمریکایی همچنین از بابت افزایش بهای محصولات وارداتی که برای تامین کالای بازار داخلی آمریکا مورد نیاز است، متضرر می‌شوند. در راس این محصولات فولاد و آلومینیوم قرار دارند که از آغاز سال جاری میلادی به ترتیب 33و 11 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.»

شرکت آمریکایی به قعر جهنم می‌رود

«لوموند» سپس با اشاره به اینکه «تمامی صنایع آمریکایی با افزایش تعرفه‌های گمرکی مجبور شده‌اند قیمت نهایی محصول شان را افزایش دهند» می‌نویسد: «شرکت وایر پول سازنده ماشین لباسشویی که در خط مقدم جنگ تجاری قرار دارد، با تعرفه‌های جدید در حال سقوط به قعر جهنم است.

ارزش سهام این شرکت در بازار بورس از ژانویه به این طرف حدود سی‌درصد کاهش داشته است. تمامی صنایع با اضافه شدن هزینه‌های تولیدشان، مجبور شده‌اند قیمت کالاهایشان را افزایش دهند و دیگر افسانه‌ای که بر اساس آن گفته می‌شد بهای فولاد و آلومینیوم بخش کوچکی از هزینه تمام شده تولید است، از بین رفته است. هزینه‌های شرکت‌ها به طور متوسط به میزان سه ممیز چهاردرصد افزایش یافته است که البته بخشی از آن بر هزینه فروش نهایی محصول بار می‌شود.

منبع: کیهان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار