پناهی در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

کتاب شهید قمی در میانه راه/ زوایای شخصیتی شهید او را متمایز کرده است

نویسنده حوزه جهاد و مقاومت با اشاره به رسیدن کار کتاب شهید قمی به میانه راه گفت: خلوص نیت، تواضع، خوش اخلاقی و شیطنت‌های شهید از او شخصیتی متفاوت معرفی کرده است.
کد خبر: ۳۰۲۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴ - 02August 2018

کتاب شهید قمی در میانه راه/ زوایای شخصیتی شهید او را متمایز کرده استشهلا پناهی نویسنده حوزه جهاد و مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به روند کار کتاب شهید مرتضی حسین پور اظهار داشت: اسفندماه سال گذشته کار تحقیق کتاب به طور رسمی آغاز و در طول این چند ماه با همرزمان شهید و برخی همکاران او صحبت شد.

وی افزود: کار تحقیقی کتاب به خوبی پیش رفته و کارهای تکمیلی اش در حال انجام است. سعی بر این است تا پایان سال کار تمام شده و کتاب برای چاپ آماده شود.

پناهی با اشاره به سختی کار گفت: به دلیل تعداد ماموریت ها، گستردگی فعالیت ها و ارتباطات شهید کار بسیار سنگین است. به خاطر حضور گسترده شهید در سوریه و عراق سعی شد تا با فرماندهان عراقی و سوری که با شهید در ارتباط بودند مثل کتائب سیدالشهدا، نجبا و... صحبت کنیم. خانواده شهید در مسیر تحقیقات کمک های بسیاری کردند. سعی کردم تا پس از سالگرد که از تب و تاب بازدیدها و عزاداری ها کم می شود با خانواده صحبت کنم. پدر شهید کمک بسیاری کرد به خصوص که مدام با بنده در تماس بود و پیشنهادهایی را برای مصاحبه شونده ها می داد. مجموعه کاری شهید نیز در این زمینه کمک های بسیاری کرد.

وی به نبوغ نظامی شهید قمی اشاره و تصریح کرد: فرماندهان و گروه های نهضتی ای که با او همکاری داشتند به تخصص بالای شهید اعتراف می کردند. بسیاری او را شبیه «حسن باقری» دوران دفاع مقدس می دانستند.

این نویسنده افزود: نکته بسیار جالب زندگی او تواضع و تاکیدش بر گمنامی بود. شخصی تعریف می کرد ابتدای آشناییم با مرتضی با او خیلی راحت شوخی می کردم تا اینکه گفتند فردی که با او انقدر راحت حرف می زنی فرمانده حیدریون است. این برای یک جوان 32 ساله خیلی خاص و عجیب بود در شرایطی که ما همه به دنبال مطرح کردن خودمان هستیم شهید حسین پور اینطور نبود.

پناهی تصریح کرد: شخصیت شهید طوری است که در 2 مصاحبه حرف مشترکی نشنیدم. هرکس در صحبت هایش به یک خصوصیت اشاره می کند که کسی دیگر آن را ندیده است. در رابطه با خلوص نیت، تواضع، خوش اخلاقی و شیطنت های شهید حرف بسیار و نوشتن قصه زمان بر است.

وی از تلاش برای بازگو کردن حقایق بدون اغراق گفت و افزود: قرار است کتاب در انتشارات شهید کاظمی به چاپ برسد. بسیاری از همرزمان شهید مدام در حال رفت و آمد به منطقه هستند و در چنین شرایطی کار کمی طول می کشد که اگر شرایط مساعد باشد کتاب به زودی برای انتشار تحویل ناشر می شود.

انتهای پیام/ 141

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از قافله جامانده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
مرد تکرار نشدنی این روزا دلمون خیلی برات تنگه مارم دریاب...
نظر شما
پربیننده ها