زندگی دختر آمریکایی و مسئله حجاب

کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» پیرامون سبک زندگی بانوان و با محوریت موضوع حجاب با نگاهی فرادینی و فراملیتی است و از مهمترین امتیازات آن اینکه در قالب یک داستان زیبا، جذاب و واقعی از زندگی یک دختر آمریکایی به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۳۰۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ - 01August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، انتشارات عطر عترت، رمان «ستاره‌ها چیدنی نیستند» برگرفته از زندگی یک دختر آمریکایی را به قلم محمد علی حبیب‌اللهیان منتشر کرد.

نویسنده کتاب از روحانیون اصفهان با سطح تحصیلات خارج فقه بوده و نگارش کتاب، نتیجه سه سال مطالعه، فیش‌برداری و نگارش اوست.

از آنجایی که نویسنده از داوران کمیته کتاب در رصد نمای عین بوده و دسترسی نسبتا کاملی به منابع در زمینه عفاف و حجاب داشته است، سعی کرده در نگارش کتاب، مطالب نو و جدیدی که کمتر مخاطبان با آن آشنا هستند و حتی برای فعالان و مبلغان در این عرصه هم تازگی دارد را در کتاب جمع‌آوری کند.

این کتاب پیرامون سبک زندگی بانوان و با محوریت موضوع حجاب با نگاهی فرادینی و فراملیتی است و از مهم‌ترین امتیازات آن اینکه در قالب یک داستان زیبا، جذاب و واقعی از زندگی یک دختر آمریکایی به رشته تحریر درآمده است.

اصل داستان از حجت‌الاسلام آقاتهرانی در نصف صفحه در برخی کتاب‌ها نقل شده که توسط نویسنده پرورش یافته و در لابلای داستان ۱۰ دلیل عقلی در مورد حجاب بیان شده است.

ایجاد یک معرفت‌النفس برای بانوان مسلمان در این کتاب از نکات برجسته آن است؛ به طوری که تا پایان فصل سوم کتاب خواننده به موضوع اصلی حجاب پی نمی‌برد؛ بلکه بیشتر با جایگاه زن در نگاه فطری و الهی و در مقابل آن از دید مادی و سرمایه‌داری آشنا می‌شود.

در کتاب با شدت تمام نگاه غرب در موضوع انسان و خصوصا زن نقد و تخریب می‌شود؛ بدون آنکه مخاطب حس کند موضوع کتاب غرب‌ستیزی و مبارزه با زندگی غربی است. شبهات و سؤالات مهم پیرامون حجاب در لابلای مطالب پاسخ داده شده‌اند.

با اینکه نگاه کتاب فرادینی است و به ظاهر نمی‌خواهد از منظر دین به حجاب نگاه کند اما انبوهی از معارف دینی را به مخاطب القا کرده است. البته به گونه‌ای نگاشته شده تا مخاطبی که از فضای دینی دور است نسبت به مطالب گارد نگیرد.

مسئله ایستادگی و مبارزه با استکبار و دشمنان بشریت به طرز زیبا و مستوفا در کتاب بحث شده است.

بر اساس این گزارش، کتاب درباره دختر ۲۰ ساله ‌آمریکایی است که روزی در مسیر رفتن به دانشگاه تابلو مرکز اسلامی نیویورک برایش متفاوت جلوه می‌کند و تمام طول آن روز را به آن نوشته می‌اندیشد. در واقع این بخش از روایت آغازکننده ماجراست. روزی وارد این مرکز شده و با مسئول آن یعنی آقای تهرانی گفت‌وگو می‌کند.

ابتدا برای دوست صمیمی‌ خود این ماجرا را تعریف می‌کند. البته واکنش دوست خود را جدی نگرفته و مدام در پی ادامه مسیر دانستن و دریافت اطلاعات بیشتر قدم برمی‌دارد. در این مرکز درباره زنان نشست‌هایی برگزار و نظرات گوناگون طی سال‌های متمادی در آن بیان می‌شود که ابتدا خود و در ادامه به همراه دوستش در آنها حضور می‌یابد و ....

نویسنده این رمان را در ۱۰ فصل تنظیم کرده و در هر فصل به موضوعاتی درباره زنان همچون حقوق زنان در ادیان مختلف، توحش غرب علیه زنان، نگاه جنسیتی به زنان، بهره گیری دنیای غرب از زنان، عفاف، حجاب و پوشش زنان پرداخته است.

انتشارات عطر عترت، کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند؛ برگرفته از زندگی یک دختر آمریکایی» را در ۴۰۰ صفحه به قیمت ۱۷۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها