درخواست معاون ترامپ برای ایجاد آژانس امنیت سایبری آمریکا

معاون رئیس جمهور آمریکا خواستار تشکیل آژانس امنیت سایبری در زیر مجموعه وزارت امنیت داخلی شده است.
کد خبر: ۳۰۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 01August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا سه شنبه در جریان سخنانی در یک نشست امنیتی، از سنا خواست تا قانونی را برای تشکیل آژانس امنیت سایبری در زیر مجموعه وزارت امنیت داخلی ایالات متحده تصویب کند.

وی تاکید کرد: امروز ما از سنای آمریکا می خواهیم تا قبل از پایان سال قانونی را برای تشکیل آژانس امنیت سایبری تحت مدیریت وزارت امنیت داخلی تصویب کند.

وال استریت ژورنال نیز سه شنبه گزارش داد که ایجاد آژانس امنیت سایبری از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در صورتی از سوی مقام های واشنگتن با حمایت روبرو شده است که مقام های دولت ترامپ به این نتیجه رسیده اند که حملات سایبری تنها به ضرر یک شرکت یا یک صنعت نیست بلکه می تواند تبعات گسترده‌ای در کل جامعه آمریکا داشته باشد.

پنس در ادامه افزود: من بر این باورم که روسیه در انتخابات 2016 آمریکا دخالت کرده ولی این دخالت تاثیری بر نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری نداشته است.

وی باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را به بی توجهی به امنیت سایبری متهم کرده است که منجر به بحران کنونی شده است.

آمریکا به تازگی 12 شهروند روسی را به دست داشتن در حملات سایبری و هکری متهم کرده است.

مسکو اتهامات جدید مطرح شده از سوی آمریکا را رد کرده است. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، نهادهای اطلاعاتی آمریکا تحقیقات گسترده ای را درباره اتهام تبانی کمپین انتخاباتی ترامپ با مقام های روسی آغاز کرده اند. نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار