مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد؛

فعالیت بیش از 4000 روحانی مستقر در کشور/ حضور موثر مبلغان در رفع آسیب های اجتماعی

مدیرکل امور مبلغین و مسجد سازمان تبلیغات اسلامی، تعداد روحانیون مستقر در مناطق مختلف کشور را بیش از 4 هزار نفر عنوان کرد.
کد خبر: ۳۰۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ - 01August 2018
فعالیت بیش از 4000 روحانی مستقر در کشور/ حضور موثر مبلغان در رفع آسیب های اجتماعیبه گزارش دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «حسن رقیمی» مدیرکل امور مبلغین و مسجد سازمان تبلیغات اسلامی امروز در حاشیه کارگاه آموزشی روحانیون مستقر شهرهای مازندران که در آمل برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغ در حوزه دین و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی روحانیون و مبلغان در مناطق شهری، روستایی، محروم و آسیب پذیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 4 هزار روحانی مستقر در مناطق مختلف کشور مشغول به فعالیت هستند.
 
وی عنوان کرد: این تعداد روحانی مبلغ دین در قالب طرح روحانی مستقر به عنوان یک شبکه عظیم تبلیغی در سراسر کشور به ویژه در مناطق روستایی و محروم و آسیب پذیر در کشور در حال فعالیت های دینی و فرهنگی هستند.
 
رقیمی افزود: بسیاری از این روحانیون با خانواده خود در این مناطق حضور دارند و مجاهدانه و مخلصانه در حوزه‌‌های مختلف عمران و آبادانی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند.
 
این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با علمای قم در سال های گذشته و تاکید معظم له مبنی بر هجرت روحانیون به مناطق دورافتاده و محروم، عنوان کرد: طرح روحانیون مستقر 25 سال قبل و با تاکید مقام معظم رهبری در خصوص هجرت روحانیون به مناطق دورافتاده و محروم کشور برنامه ریزی شد و امروز حضور این روحانیون در این مناطق منشأ تحولات بسیاری در حوزه عمرانی و آبادانی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شد.
 
وی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران و با اشاره به ارزشمند بودن کارگاه‌‌های آموزشی و فصلی در به روز کردن دانش و سطح آگاهی های تبلیغی مبلغان و بهره مندی از فرمایشات بزرگانی چون حضرت آیت‌الله جوادی آملی در این کارگاه های آموزشی تصریح کرد: استان مازندران مهد علماء و بزرگانی چون حضرت آیت‌الله علامه حسن‌زاده و علامه و مفسر بزرگ قرآن کریم آیت‌الله جوادی آملی است و باید الگوهای تبلیغی این استان برای کشور معرفی شود.
 
رقیمی به نیاز ضروری حضور مبلغان در جاهای مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد: خیلی از مسئولان کشور به این باور رسیده‌اند که حضور مبلغان در مناطق مختلف کشور می تواند در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر واقع شود.
 
وی در پایان به اهمیت کیفی سازی حوزه تبلیغ و به روز کردن شیوه‌های مختلف تبلیغی و استفاده از ابزارهای مناسب در حوزه تبلیغ  اشاره کرد و بیان داشت: رشد کمی و کیفی در حوزه اعزام و به ویژه تکمیل خانه های عالم در مناطق روستایی و محروم نیازمند اعتبارات بیشتری است و باید مسئولان کشور در خصوص این اعتبارات هم سازمان تبلیغات اسلامی را مورد توجه قرار دهند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار