سفیر سابق ایران در لیبی:

چالش دکترین های نظامی دنیا با تئوری های فرهنگ بسیجی ممکن می شود

سفیر سابق ایران در لیبی گفت: اصلی ترین دلیل ماندگاری دفاع مقدس همان فرهنگ بسیجی است که اگر روی آن کار شود تئوری های به دست آمده از آن می تواند تمامی دکترین های نظامی دنیا را در عمل به چالش بکشاند.
کد خبر: ۳۰۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ - 01August 2018

چالش دکترین های نظامی دنیا با تئوری های فرهنگ بسیجی ممکن می شود«حسین اکبری» در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، با اشاره به اصلی ترین دلیل ماندگاری دفاع مقدس اظهار داشت: روحیه بسیجی مهم ترین دلیل ماندگاری ما در دفاع مقدس بود، روحیه ای که اساس آن از فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی الگو گرفته شده بود.

وی افزود: یکی از مهم ترین داشته ها و نگاه ارزشی که ما به تمام دنیا منعکس می کنیم دفاع مقدس است و این فرهنگ غنی و ارزشمند است.

سفیر سابق ایران در لیبی تصریح کرد: ما معتقدیم که باید در مقابل هر ظلم، جنایت و زورگویی ایستادگی کنیم در واقع نه به کسی ظلم می کنیم و نه ظلم را می پذیریم.

اکبری با اشاره به بهره مندی از اسناد دفاع مقدس گفت: امروز مقدار اسنادی که در خارج از کشور از آنها استفاده و بهره برداری می شود کمتر از داخل نیست، می بینیم که در دانشکده های بزرگ دنیا بسیاری از کتب مربوط به خاطرات دفاع مقدس به زبان های مختلف ترجمه و به شدت استقبال می شود.

وی ادامه داد: زمانی که حزب الله در جنگ 33 روزه پیروز می شود در آمریکا 15 آکادمی تاسیس می شود که علت موفقیت آنها را بررسی می کنند تا علت اصلی را متوجه شوند و در امور خود به کار گیرند.

سفیر سابق ایران در لیبی خاطر نشان کرد: اگر به صورت عمیق بر روی فرهنگ بسیجی کار شود از دل آنها بسیاری از تئوری های مختلف استخراج می شود که هر کدام از این تئوری ها و نظریه ها می تواند تمامی دکترین های نظامی دنیا را در عمل به چالش بکشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها