مسابقات نظامی ارتش‌های جهان-28/ امیر خانزادی:

قدرت‌های استکباری دریا را محلی برای زورگویی و ترتیبات امنیتی نامشروع قلمداد می‌کنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: متاسفانه برخی قدرت‌های استکباری از درک صلح و همکاری مشترک در عرصه دریا عاجزند و دریا را محلی برای زورگویی و تحمیل ترتیبات امنیتی نامشروع قلمداد می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ - 01August 2018

قدرت‌های استکباری دریا را محلی برای زورگویی و ترتیبات امنیتی نامشروع قلمداد می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی غواصی نظامی ۲۰۱۸ اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دریا فرصتی بزرگ برای دوستان و بهره مندی از همه برکاتی است که در آن نهفته است، از این منظر مجموعه مسابقات بین المللی نظامی ۲۰۱۸ تداعی کننده همکاری، تعامل، دوستی بین کشورهای شرکت کننده است.

وی افزود: دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت ملت ها و بهره مندی از منافع آن است و این پیشرفت مرهون وجود صلح و امنیت پایدار است که با وجود نیروهای دریایی برقرار می گردد و به میزان زیادی به وجود مردانی وابسته است که آگاهانه و برخوردار از تعهد، ایمان، دانش، تجربه، مهارت و شجاعت آنرا محقق می نماید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش صلح و امنیت جمعی در دریا را نیازمند دوستی، همکاری، همدلی و فهم مشترک از محیط دانست و گفت: چیزی که برخی قدرت های استکباری از درک آن عاجز هستند و متاسفانه دریا را محلی برای زورگویی و تحمیل ترتیبات امنیتی نامشروع قرار می دهند.

وی افزود: محیطی که حضور و ایفای نقش در آن مستلزم برخورداری از دانش، تعهد، قدرت و رفتن به ژرفای آن اوج تسلط بر دریا و بهره برداری از همه منافع آن است، عرصه ای سخت و پر خطر و دارای بالاترین سطح پیچیدگی و دشواری که با مهارت و شجاعت شما غواصان دست یافتنی است.

دریادار خانزادی گفت: از فردا شما وارد عرصه رقابتی سازنده در دریای خزر می شوید، دریایی که کشورهای پیرامون خود را با صلح و دوستی برای بهره مندی از فرصت ها همکاری اقتصادی، نظامی، فرهنگی و سیاسی آن به هم پیوند می دهد و بیگانگان در آن جایگاهی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: مسابقات بین المللی ۲۰۱۸ با حضور کارکنان منتخب و زبده نیروی دریایی کشورهای همسایه و دوست بستری بسیار مهم و موثر است که می تواند در کنار ایجاد محیطی دوستانه و رقابتی سالم از طریق به اشتراک گذاری دانش و تجربه بین شرکت کنندگان موجب همسویی و استحکام روابط طرفین می شود.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: اکنون که ۱۰ سال از آغاز به کار این مسابقات می گذرد می توان تغییرات را در ابعاد مختلف آن احساس کرد.تعامل زیادی در سطوح مختلف برقرار شده، ستادها، فرماندهان، افسران، درجه داران، کارکنان و مجموعه های مختلف نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده بیش از پیش در کنار هم قرار گرفته اند و تعامل سازنده ای برقرار شده است. این پیشرفت را مدیون تلاش ها و اقدامات همه مسئولان و کارکنان هستیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و بویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر توجه به موضوع ارزشمند میزبانی این مسابقات، انتظار دارد که این میزبانی با حضور ارزشمند شما کارکنان نیروی دریایی از کشورهای مختلف زمینه ساز توسعه و تعمیق روابط و تعاملات بین نیروهای دریایی کشورهای حاضر در مسابقات و تبادل دانش بین یکدیگر شود به همین دلیل تلاش کردیم تا تمام زیرساخت ها و تجهیزات لازم برای برگزاری مسابقات را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار