مسابقات نظامی ارتش‌های جهان-29/

آغاز مسابقات جام دریا در جمهوری آذربایجان با حضور ایران

مسابقات بین المللی جام دریا 2018 با حضور نیروی دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر در باکو آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ - 02August 2018

ایران در مسابقات بین المللی نظامی جام دریا 2018 جمهوری آذربایجانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در این رقابت نظامی نزدیک به 300 نفر از نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان از امروز در شش رشته تیراندازی به اهداف سطحی، هوایی و انهدام مین، کنترل صدمات، بقا در دریا و امداد و نجات در دریا به رقابت می‌پردازند.

ناخدا یکم عرشه «شهرام حبیبی» سرپرست تیم اعزامی کشورمان با اعلام اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دو ناو موشک‌انداز جوشن و پیکان در این رقابت‌ها حضور یافته است، گفت: با توجه به تمرینات گسترده و مناسب، تیم ایران در هر شش رشته این مسابقات حضور مقتدرانه دارد.

ناخدایکم عرشه «آریا شفقت» فرمانده ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران به این مسابقات هم گفت: برگزاری این مسابقات موجب افزایش مودت، دوستی نیروها و تحکیم روابط کشورهای حاشیه دریای خزر خواهد شد.

وی افزود: مطمئن هستیم این رقابت‌ها در ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح حاضر در این مسابقات موثر خواهد بود.

مراسم افتتاحیه این رقابت بین المللی نظامی در پایگاه نیرویی دریایی جمهوری آذربایجان با حضور مقامات ارشد وزارت دفاع این کشور، نمایندگان دیپلماتیک کشورهای حاضر در این رقابت بین المللی و نیز نمایندگان برخی کشورها به عنوان ناظر برگزار شد.

«کریم ولی اف» معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاحیه با اشاره به اینکه مسابقات جام دریا 2018 برای دومین بار در آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان در خزر برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات از نظر تقویت همبستگی میان نظامیان حاضر و نیز ارتقای مهارت‌های رزمی از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرهنگ «سبحان بگیراف» معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان هم تحکیم دوستی‌ها، انتقال تجارب و از همه مهمتر مبارزه با تروریسم و حفظ ثبات و امنیت خزر را عمده اهداف برگزاری این رقابت اعلام کرد.

رقابت‌های جام خزر 2018 از امروز چهارشنبه به مدت 10 روز با شرکت یگان‌های شناور و ناوهای موشک‌انداز روسیه، جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در دریا و ساحل دریا برگزار می‌شود.

مسابقات جام دریا در قالب رقابت‌های بین المللی نظامی 2018 در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و همزمان با این کشور شش کشور دیگر شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، ارمنستان، قزاقستان و بلاروس هم میزبان نیروهای شرکت کننده در دیگر رشته‌های این مسابقات هستند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار