حجت‌الاسلام محمدحسنی:

پاره شدن برجام، انگیزه‌ای برای مذاکره با آمریکا باقی نگذاشته است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: پاره شدن برجام از سوی آمریکا، هیچ انگیزه‌ای حتی از سوی آن‌هایی که انقلابی نیستند نیز برای مذاکره با آمریکا باقی نگذاشته است.
کد خبر: ۳۰۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ - 02August 2018

پاره شدن برجام، انگیزه‌ای برای مذاکره با آمریکا باقی نگذاشته استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان و مدیران ارشد ستاد نیروی هوایی مستقر در تهران با اشاره حدیثی از پیامبر اسلام (ص) مبنی بر اینکه مومن دو بار از یک روزنه گزیده نمی‌شود، به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره «بدون پیش‌شرط» با ایران واکنش نشان داد.

وی گفت: ما یقین داریم آقای ترامپ دروغ‌گو است. پاره کردن سند برجام دلیلی محکم بر دروغ گویی آمریکا است البته در عین حال ما دارای ده‌ها اسناد و مدرک هستیم که نشان می‌دهد دولتمردان آمریکا خوش عهد و صادق نیستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به رفتار آمریکا در خصوص برجام و خطاب به دونالد ترامپ، اظهار داشت: شما اگر دنبال گفت وگو و مذاکره هستید نخست باید پاسخ بدهید که چرا حاصل مذاکره بین المللی ایران با شش قدرت خارجی را یکجانبه پاره کردید؟

وی با بیان اینکه ترامپ اگر دنبال مذاکره بود اینگونه با برجام و ملت ایران برخورد نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: آمریکا اگر دنبال مذاکره بود باید نخست برجام فعلی را حفظ و اعتماد ایران را بیش از پیش تقویت می‌کرد چرا که دولت قبلی آمریکا با لبخندهای دیپلماتیک تا حدودی اعتماد دولتمردان ما را جلب و آن ها را پای میز مذاکره کشاند.

محمدحسنی با طرح این پرسش که چگونه می‌توان به آمریکایی که همه پل‌ها را پشت سر خود خراب کرده اعتماد کرد، تصریح کرد: آمریکا در این تاکتیک، اهداف جدیدی را دنبال می‌کند.

وی ژست صلح‌طلبی را یکی از اهداف آمریکا در تاکتیک جدید ترامپ و درخواست وی برای مذاکره بدون پیش شرط عنوان کرد و گفت: دنیا ترامپ را قبول ندارد. آقای دونالد ترامپ برای سلطه خود بر دنیا از هر سه عامل پول، زور و تزویر استفاده می‌کند و البته بنا دارد به دنیا بفهماند که دنبال تعامل است و در مقابل، ایران در جهت تقابل گام بر می‌دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: شاید اگر آقای ترامپ این برجام را یکطرفه پاره نمی‌کرد و زیر تعهد کشورش با ایران نمی‌زد، بعضی از سیاستمدارن نه چندان هوشمندِ ما را می‌توانست برای برجام‌های بعدی جذب کند.

وی اضافه کرد: پاره شدن برجام از سوی آمریکا، هیچ انگیزه‌ای حتی از سوی آنهایی که انقلابی نیستند نیز برای مذاکره با آمریکا باقی نگذاشته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: افرادی که قبل از پاره شده برجام از آمریکا دفاع می کردند اکنون کم آوردند، البته همین الان هم بدشان نمی آید آمریکا را به خوبی یاد کنند، اما صدای رسوایی آمریکایی ها آن چنان در جهان پیچیده که حتی نزدیک‌ترین افراد آمریکا نیز دیگر نمی توانند از موضع ترامپ دفاع کنند ...

حجت الاسلام محمدحسنی بازیابی آبروی از دست رفته آمریکا و خلع سلاح ایران در حوزه نظامی را دو هدف دیگر درخواست دونالد ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران عنوان و تاکید کرد: حاکمیت جدید آمریکا فکر می‌کند که دولت اوباما ایران را از نظر هسته‌ای محدود کرد؛ حال دولت دونالد ترامپ هم می‌خواهد در قالب برجام دیگر قدرت دفاعی و موشکی ایران را محدود و خلع سلاح کرده تا هرکاری که خواستند علیه ملت ایران رقم بزنند.

وی تاکید کرد: آقای ترامپ با محدود کردن قدرت موشکی ما می‌خواهد معادلات منطقه را صددرصد به نفع صهیونیست‌ها رقم بزند، چون اکنون معادلات منطقه دقیقا به ضرر آنها و به نفع جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در ارتش بی خاصیت نشان دادن اتحادیه اروپا را هدف چهارم تاکتیک رئیس جمهور آمریکا در درخواست مذاکره با ایران برشمرد و تصریح کرد: اینکه اتحادیه اروپا چقدر توان داشته باشد که در خصوص تحقیر خود از سوی آمریکا بایستد، به خودشان مربوط است.

حجت الاسلام محمد حسنی ادامه داد: آقای ترامپ بر این باور است که وقتی کشورش موفق شد یک بار در قالب برجام خواسته های خود را بر ایران تحمیل کند، بنابراین مجددا می تواند برجام های دیگری را نیز تحمیل کند، اما ملت ایران اکنون معتقد است رئیس جمهور آمریکا جزو دروغگوترین، فریب کار ترین و دغل بازترین روسای جمهور دنیا است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان اینکه آقای ترامپ برای رسیدن به اهداف خود نیازمند بسترسازی است، خاطرنشان کرد: بستر این اهداف جنگ نظامی نیست چون خود رئیس‌جمهور آمریکا می‌داند اگر جنگ مسلحانه‌ای بین ایران و آمریکا آغاز شود آنگاه معادله برد-برد نخواهد بود بلکه برد و باخت به نفع ایران است. از این رو به جای جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده است که ان‌شاء‌الله ملت ایران در جنگ نرم هم مثل جنگ سخت سربلند بیرون خواهند آمد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها