در خطبه‌های نماز جمعه عنوان شد؛

تهدید امام‌جمعه شیراز به اعلام اسامی مدیران کم‌کار

امام‌ جمعه شیراز با بیان اینکه مشکلات 7 اداره فارس با توجه به مراجعات مردمی در صدر است، گفت: اگر لازم باشد اسم مدیران کم‌کار را اعلام خواهم کرد.
کد خبر: ۳۰۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 03August 2018

تهدید امام‌جمعه شیراز به اعلام اسامی مدیران کم‌کاربه گزارش دفاع پرس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم یک قدرت جهانی باشیم علاوه بر مردم، دولت‌مردان نیز وظایفی دارند، اظهار داشت: اگر کسی نمی‌تواند 2 یا 3 برابر کار کند باید کنار رود، چراکه کشور امروز نیاز به مدیران جهادی و انقلابی دارد.

وی افزود: مدیران دولتی باید حرکت‌هایی کنند که مردم به آن‌ها دلگرم شوند و ببینند که آن‌ها کارشان را درست انجام می‌دهند، چراکه نمی‌توان همه بار را بر دوش ملت گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه مبارزه با فساد اداری از مهم‌ترین مسائلی است که مدیران دولتی باید با آن مبارزه جدی کنند، بیان داشت: نفوذی‌هایی که در داخل کشور هستند فساد کرده و مردم را از حاکمیت دلسرد می‌کنند.

امام‌ جمعه شیراز افزود: دولت نهاد بازرسی و نظارت دارد و نباید دست روی دست گذاشته تا هرکسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد.

دژکام با بیان اینکه پیشگیری از فساد آسان‌تر از این است که با انجام فساد از قوه قضاییه انتظار داشت تا برخورد کند، تصریح کرد: قبل از دزدی باید جلوی آن گرفت نه اینکه بگذاریم دزد، دزدی کند و پس‌ از آن از قوه قضائیه بخواهیم تا وی را دستگیر کند.

وی با اشاره به بروکراسی خسته‌کننده اداری که موجب نارضایتی مردم شده است نیز گفت: یکی از فرزندان شهدا که استاد دانشگاه هم هست می‌گوید برای صدور یک پروانه در یکی از شهرداری‌ها باید به 75 نقطه مراجعه می‌کرده، درحالی‌ که در 4 نقطه کارش انجام می‌شده است. خب این مسائل نارضایتی ایجاد می‌کند و نباید این ظلم‌ها را به مردم روا داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه در تیم اقتصادی دولت باید هماهنگی باشد، افزود: ضعف مدیریت و برنامه‌ریزی دشمن با هم جمع شده که یک جنس در یک روز یک‌میلیون به قیمتش اضافه می‌شود.

امام‌ جمعه شیراز با عنوان اینکه مدیر برای حل مشکلات باید جسارت و قدرت خود را نشان دهد، خاطرنشان کرد: صداقت با مردم را نیز باید سرلوحه کار قرار داد، چراکه امروز به مردم می‌گوییم برای حل مشکلات باید صبر کنند اما باید دید این صبر کردن به نفع مردم می‌شود یا عده‌ای که می‌خواهند جیب خود را پرپول کنند؟

دژکام با اشاره به مراجعات مردم و مدیران به وی نیز گفت: مشکلات 43 اداره نزد بنده آمده که مشکلات 7 اداره در صدر است و این موضوع را به استاندار نیز گفته‌ام و مدیرانی که در این مجموعه‌ها هستند باید بدانند که بنده زبان مردم بوده و این 7 اداره باید مسائل خود را در اسرع وقت حل کنند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم تا آخر پای این قضیه ایستاده است، افزود: اگر که مدیریت‌ها درست نشود از آنان اسم خواهیم برد، گرچه بنا نداشته‌ام اسم مدیری را اعلام کنم.

امام‌ جمعه شیراز همچنین گفت: هر مراجعه ای که به بنده می‌شود، تحلیل آماری خواهم کرد چراکه باید مشخص شود چرا یک مدیری که می‌تواند مشکلات مردم را حل کند، از جای خود تکان نمی‌خورد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تأثیر عمل انسان بر سرنوشتش گفت: انسان از این دنیا که می‌رود درگیر عمل خود است و حتی با مرگش این جریان پایان نمی‌پذیرد و از حضرت آدم تا به امروز نیز این مسئله با انسان بوده و خواهد بود.

دژکام افزود: در این دنیا همه مسائل برای انسان همچون گرسنگی، عدم امنیت، گرانی، جنگ، بی‌عدالتی و ... برای امتحان الهی است و این مشکل دیروز بشر نبوده و امروز نیز با آن درگیر است و باید به دنبال راه‌حل بود.

امام‌ جمعه شیراز با بیان اینکه در دنیا با 2 روش با ظلم برخورد شده است، خاطرنشان کرد: باید دید ظلمی که استکبار به ملل دیگر می‌کند با چه برخوردی مواجه شده است، برای نمونه جنگ جهانی دوم با پیروزی آمریکا به پایان یافت و این کشور 2 بمب اتمی به ژاپن زد و 220 هزار نفر جزغاله شدند اما آن‌ها بیکار ننشسته و امروز جزء کشورهای برتر دنیا هستند

وی افزود: نمونه دیگر برخورد با ظلم، کشور چین است که در پاسخ به تهدیدات، امروز به آمریکا می‌گوید منم شما را تحریم می‌کنم چراکه مردمش تصمیم گرفتند کشورشان را بسازند و مسیر دیگر این است که می‌گوییم قدرتمندان بیایند کشور را برای ما درست کنند مانند کشور افغانستان که همگان مشاهده کردیم که این اتفاق هرگز نیفتاده است، الآن ما نیز باید محکم تصمیم بگیریم که کدام مسیر را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به تحرکات دشمنان نظام در خارج از کشور نیز گفت: به‌ واسطه شناختی که از مردم دارم به همه‌کسانی که چشم طمع به این کشور دوخته‌اند می‌گویم که ملت ایران باوجود تمام مشکلات و تنگناها، زمینه عزت خود را بدون توسل به قدرت خارجی رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها