امام جمعه موقت ساری:

باید با مفسدان اقتصادی، مفسدان ارز و دلار و مسببان گرانی مبارزه کنیم

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه بیایید با مفسدان اقتصادی، مفسدان ارز و دلار و گرانی مبارزه کنیم، گفت: آنها تا کی باید این‌همه شعبده‌بازی و اخلال‌گری کنند، باید با همه آنها برخورد شود و تا دیر نشده مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی مردم را حل کنیم و کار را به جایی نرسانیم که دشمن اعتراض مردم را تبدیل به مسئله ناامنی و از آن بهره‌برداری کند.
کد خبر: ۳۰۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 03August 2018

باید با مفسدان اقتصادی، مفسدان ارز و دلار و مسببان گرانی مبارزه کنیمبه گزارش دفاع پرس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این‌هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه عقل نخستین آفرینش و یا صادر اول الهی است، اظهار کرد: حقیقت دین همان علم و ایمان است و جان‌مایه دین و دل‌مایه عقل نیز از عقل ریشه می‌گیرد.

وی افزود: خداوند با عقل عبادت می‌شود و بهشت با عقل به‌دست می‌آید، اگر عقلانیت که هر جامعه‌ای را به اصلاح، هدایت، عزت و سعادت هدایت می‌کند حاکم نباشد، آن جامعه با مشکلات مختلفی مواجه می‌شود.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: اکنون این سوال مطرح است که چرا جامعه ایران با داشتن منابع مختلف باید دچار خدعه و نیرنگ، سرقت و کلاهبرداری، مسائل حقوقی و نجومی شود و آیا جز این است که عقلانیت و تدبیر بر جامعه حاکم نیست؟

یوسف‌پور ادامه داد: چرا توهین و افترا، فقر و بیکاری، چرا هر روز دروغ و شایعه و چرا هر روز از طرف دوست و دشمن تحریم داریم و چرا به ارکان نظام، به جایگاه رهبری و به همه شئونات نظام حمله می‌شود؟

وی گفت: جامعه از وحدت، تدبیر و درایت عاقلانه فاصله گرفته و تفرقه و تشتت که نشان بی‌عقلی است، حاکم شده است.

خطیب موقت نماز جمعه ساری به همه مسؤولان گوشزد کرد که  انتقاد یک موضوع عقلانی است اما اهانت‌ها و تهمت‌ها و این‌همه علیه هم وارد جنگ تبلیغاتی شدن مسئله دیگری است.

وی تاکید کرد: «انتقاد باید باشد،این‌همه سر و صداها و بگو مگوها که انتقاد نیست، انتقاد باید بجا باشد، دری‌وری گفتن انتقاد نیست، افشاگری و آبروریزی و تخریب انتقاد نیست، چرا جامعه این‌همه دچار یاوه‌گویی شده است؟!»

یوسف‌پور ادامه داد: برادر عزیز! وحدت و همدلی، حفظ حرمت و آبروی اشخاص عاقلانه است و تشتت و چنددستگی و نفاق بی‌عقلی است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه از این تریبون مقدس، اعلام می‌کنم که از این وضعیت فرهنگی و اقتصادی در جامعه رنج می‌برم، اظهار کرد: «از قوای قضائیه، مقننه، مجریه و از شخصیت‌های نافذ و متنفذ تقاضا می‌کنم به‌خاطر خدا و خون‌های شهیدان و نظر رهبری بیاییم همدلی و هم‌سویی و وحدت و اتحاد را علم کنیم و بیاییم از تفرقه و چنددستگی دوری کنیم.»

وی ادامه داد: این شرایط دیگر بس است! بیایید با مفسدان اقتصادی، مفسدان ارز و دلار و گرانی مبارزه کنیم، تا کی این‌همه شعبده‌بازی و اخلال‌گری کنند، باید با همه آنها برخورد شود و تا دیر نشده مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی مردم را حل کنیم و کار را به جایی نرسانیم که دشمن اعتراض مردم را تبدیل به مسئله ناامنی و از آن بهره‌برداری کند، بیاییم این مسئله را جدی بگیریم و جدی حل کنیم.

خطیب جمعه موقت مرکز مازندران با اشاره به 14 مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ابراز داشت: در سال‌های دور سازمان حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر تاسیس شد اما هیچ‌گاه این حقوق را در دستور کار قرار ندارند و این اعلامیه سبب شد که به‌ویژه آمریکا آن را بهانه‌ای برای مبارزه و انتقام‌گیری از کشورها قرار داده و هر زمان که می‌خواهد کشورهایی را تحریم کند؛ آنها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

وی ادامه داد: حقوق بشر اسلامی و انسانی نیز به همین مشکل دچار شده است و می‌بینیم که ائتلاف عربستان چه جنایت‌هایی را به نام حقوق بشر اسلامی در یمن انجام می‌دهد و مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد.

یوسف‌پور بیان کرد: البته این‌هفته اتفاقاً تاریخ حمله آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی است و حالا این جنایتکار جهانی و خون‌آشام طرفدار حقوق بشر شده است و ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

این خطیب توانمند بیان کرد: باید بدون تعارف بگویم که حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در ایران نیز آن‌طور که باید باشد را نمی‌بینیم و خیلی از مسایل مطرح است که با کرامت انسانی و حقوق بشر اسلامی سازگار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز 17 مردادماه روز خبرنگار گفت: خبرنگاری یک شغل فنی و علمی سخت است، صداقت در گزارش، امانت در گفتار، رعایت مصالح و منافع ملی، حفظ آبرو و حرمت‌داری اشخاص از ویژگی‌های خبرنگاری است و امیدواریم در کار خود موفق باشند و مسوولان نیز حق آزادی خبرنگاران را محترم بشمارند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به روز مقدس "دهوالارض" یا گسترش زمین اظهار کرد: اولین نقطه‌ای که از آب بیرون آمده است، مکان کعبه است و اکنون مقدس‌ترین جایگاه است.

یوسف‌پور در پایان سخنان خود مسئله کمبود برق را یکی از مشکلات عنوان و از مردم خواست در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند و با اشاره به بحران آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: در مازندران که از استان‌های شمالی و پُرآب کشور محسوب می‌شود با کمبود آب مواجه هستیم و در استان‌های جنوبی وضع به‌مراتب سخت‌تر است.

به گزارش دفاع پرس، در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این‌هفته ساری مدیر امورهای برق شهرستان ساری با اشاره به گرمای بی‌سابقه و از طرفی کاهش منابع آبی و روی آوردن مردم به سمت سیستم‌های سرمایشی که مصرف برق را بالا برده است، توصیه‌هایی را برای صرفه‌جویی در مصرف برق داشت.

رجبعلی طالبیان با اعلام اینکه در حال حاضر 30 درصد مصرف برق مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، گفت: سعی کنیم استفاده از این سیستم‌ها را بین ساعات 13 تا 16 به کمترین حد برسانیم و در این زمان‌ها از استفاده هم‌زمان وسایل برقی خودداری کرده و تا جایی که امکان دارد از پنکه برای خنک کردن محیط استفاده کنیم.

وی از هیأت امنای مساجد و تکایا خواست تا در مدیریت برق توجه داشته و لامپ‌های اضافه را خاموش کنند و این را هم گفت که البته موضوع شامل همه مردم و ادارات و سازمان‌ها نیز می شود.

مدیر امورهای برق مرکز مازندران توصیه‌های دیگری نیز داشت و آن اینکه در آذین‌بندی‌های مراسمات از چراغ‌های کم‌مصرف استفاده شود، لباس‌های خنک بپوشیم، از تبلت و لپ‌تاپ به جای رایانه استفاده کنیم.

طالبیان بیان کرد: باید بدانیم که وزارت نیرو برای تولید برق زحمات زیادی را متقبل می‌شود لذا هر شهروندی باید خود را در مصرف بهینه برق سهیم بداند تا در این شرایط و گرمای بی‌سابقه دچار مشکل نشود.

در این مراسم کتاب "مردم گلایه‌مندند" نوشته حسین ایزدی از انتشارات شهید کاظمی معرفی شد، همچنین با اشاره به وضعیت کم‌آبی در سیستان و بلوچستان از نمازگزاران خواسته شده تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را با اولویت آب معدنی به هلال احمر تحویل دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار