امام جمعه بندرعباس:

دانشگاه فرهنگیان بهترین ظرفیت برای تقویت علمی معلمان است

امام جمعه بندرعباس، دانشگاه فرهنگیان را بهترین ظرفیت برای تقویت علمی معلمان دانست و گفت: معلمان باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند.
کد خبر: ۳۰۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ - 03August 2018

دانشگاه فرهنگیان بهترین ظرفیت برای تقویت علمی معلمان استبه گزارش دفاع پرس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان، با اشاره به 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطه اظهارداشت: با مطالعه تاریخ مشروطه به جایگاه علما و روحانیت پی خواهیم برد.

وی در ادامه با بیان اینکه منشأ حرکت مشروطه، علما بودند، افزود: مشروطه به امضا رسید و با وجود اینکه قانون نامه خوبی بود، اما یک مشکل بزرگ داشت و آن اینکه مرجعیت دینی در رأس نبودند.

امام جمعه بندرعباس از مرجعیت و اجتهاد عادل به عنوان حلقه مفقوده مشروطه نام برد و تصریح کرد: حفظ و تداوم اسلامیت انقلاب مردم ایران به دلیل حضور پربرکت عادل شجاع در رأس حکومت اسلامی است.

 نعیم‌آبادی به سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره و اضافه کرد: حقوق حاکم در جهان کنونی، حقوق به شر است نه حقوق بشر؛ چراکه پرچمداران حقوق بشر سر تا پا دروغ هستند، سه هزار و 200 دروغ گفته‌اند که اگر تقسیم شود به طور میانگین، روزانه سه تا چهار دروغ گفته‌اند، پس چگونه می‌توان به آنان اعتماد کرد، آمریکا هیچ یک از کارهایش اعم از دوستی و رفاقت، تهدید و ... به معنای واقعی‌اش نیست.

 وی با تأکید بر اینکه جامعه علوی باید در عمل خود را ثابت کند گفت: علویان باید به اعتقادات خود در شعار اکتفا نکنند، اگرچه این نیز لازم است، اما باید عشق و ارادت خود را در مقام عمل نیز به اثبات برسانند، هرکاری در مقام حرف ساده، اما در جایگاه عمل دشوار است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در هدایت و راهنمایی جامعه بیان داشت: این مراکز علمی معنوی، شیعیان را از تاریکی جهل به سوی نوری که منشأ آن ائمه اطهار(ع) هستند هدایت می‌کنند.

نعیم‌آبادی در ادامه، آگاه ساختن شیعیان و رهایی آنان از جهل به مکتب به سوی نور علمی که آل محمد(ص) به یادگار گذاشتند را از تکلیف مهم حوزه‌های علمیه و علما عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه کسی که جایگاه علما را تخریب و لگدمال کند بی‌بصیرت است، گفت: کسانی که به برکت حضور علما، از جهل و نادانی به سوی نور هدایت می‌شوند باید در زندگی خود، نهایت بهره را از این نور ببرند.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: خیر رساندن به مردم، گشودن قفل جهل از قلوب مردم و زدودن شبهات از اذهان آنان را از دیگر وظایف و تکالیف علما نام برد و افزود: کسانی که از این سه مورد یاد شده در محضر علما بهره برده‌اند باید در زندگی روزمره خود از نور آن استفاده کنند.

نعیم‌آبادی با تأکید بر تبیین جایگاه علما و بیان خدمات آنان در جامعه اسلامی گفت: در جامعه تشیع، امام پدر معنوی آن جامعه محسوب می‌شود و شیعه ای که علم و آگاهی ندارد یتیم است، هر جامعه‌ای که به امام دسترسی نداشته باشد به دلیل اینکه پدر هدایتی به همراه ندارد به لحاظ معنوی یتیم‌اش می‌خوانند، اگر کسی عهده‌دار این جامعه شود و مغزشان را هدایت کند همچون خورشید است.

وی با بیان اینکه جایگاه کسی که هدایت یتیمان فکری آل محمد(ص) را برعهده دارد و آنان را از جهل و نادانی برهاند همانند پدر معنوی آنان است، بیان داشت: ائمه جماعات تنها به اقامه نماز جماعت اکتفا نکنند بعد از نماز به بیان احکام الهی بپردازند و شبهات را از اذهان عمومی بزدایند.

امام جمعه بندرعباس همچنین تصریح‌ کرد: ائمه جماعات باید مردم را با احکام دین آشنا سازند و آنچه را که دشمن دین خدا به عنوان شبهه در ذهن مردم ایجاد کرده با علم و دانش به‌روز خود از بین ببرند، این قشر تاثیرگذار جامعه با مطالعه می‎توانند با آگاهی ذهنی به تمامی سوالات و شبهات مردم پاسخ دهند.

نعیم‌آبادی با اشاره به مقام و جایگاه علما و فلسفه آن گفت: عالم از آن جهت که دین  و فکر مردم در دستان اوست، عظیم‌الشأن است و به واسطه علوم دینی خود، شبهات را از اذهان عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان می‌زداید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مرکزی در قم در خصوص جمع‌آوری کتب خطی از سراسر جهان اشاره کرد و گفت: از فعالان این مرکز درخواست کردم آنچه مربوط به کیش و میناب می‌شود در اختیارم قرار دهند تا به اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان جهت بررسی بیشتر ارسال کنم.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: جزیره کیش در گذشته سرزمین علم و دانش بود اما در حال حاضر به بازاری برای فروش کالاهای چینی تبدیل شده است، شهرستان میناب نیز از قدیمی‌ترین شهرهای استان هرمزگان است که دانشمندان زیادی داشته اشت.

نعیم‌آبادی ضمن تحسین دو نفر از فرزندان هرمزگانی از کسب رتبه تک رقمی در کنکور گفت: جا دارد از زحمات پدران و مادران و همچنین معلمان آنان تقدیر کرد و به آنان «خسته نباشید» گقت.

وی با اشاره به سالروز تشکیل دانشگاه فرهنگیان بیان‌کرد: معلمان برای تقویت علمی خود بهتر است از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهره لازم را ببرند.

امام جمعه بندرعباس در پایان سخنان خود در خصوص سالروز جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار مطالب مبسوطی را بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار