امام جمعه موقت بیرجند:

پیروزی در دفاع مقدس با صبر و تقوا میسر شد/ بی توجهی در انتخاب مسئولان، عامل ایجاد مشکلات

حجت الاسلام «حسین مختاری» گفت: با بی صبری و بی تقوایی کسی به جایی نمی‌رسد و در چهل سال گذشته آنچه باعث موفقیت ما شده صبر مردم و مسئولان بوده همانطور که پیروزی در دفاع مقدس و انقلاب ما یک معجزه بود که با تقوا و صبر میسر شد.
کد خبر: ۳۰۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ - 03August 2018

پیروزی در دفاع مقدس با صبر و تقوا میسر شد/ بی توجهی در انتخاب مسئولان، عامل ایجاد مشکلاتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام «حسین مختاری» امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نماز جمعه امروز بیرجند اظهار داشت: روز دوشنبه هفته آینده سالروز شهادت شهید عباس بابائی است و یاد و خاطره این شهید و سایر شهدای خلبان نیروی هوایی را گرامی می‌داریم. 

وی با اشاره به آیه ۱۱۸ سوره آل عمران، بیان کرد: در قرآن نسبت به وجود کفار و برنامه های شوم آنها تذکر داده شده و اینکه همیشه ما در خطر و آسیب باشیم اشاراتی شده که در جامعه کنونی آل سعود و دشمنانی که همیشه قصد ضربه زدن به ایران را داشته و دارند مصداق این آیه قرآن هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمن هرگز از کوتاه آمدن ما در حوزه های مختلف راضی نشده است، گفت: او می‌خواهد ما را روز به روز ضعیف تر کرده و نظام ما را از بین ببرد، اما ما باید در داخل کشور خودمان و با کشورهای دیگر متحد شده و دو اصل صبر و تقوا را برای رسیدن به موفقیت رعایت کنیم.

حجت الاسلام مختاری تبیین کرد: تقوای بدون صبر و صبر بدون تقوا ماندگاری ندارد، صبر در مسیر رسیدن به اهداف و عمل به وظیفه در کنار تقوا رمز موفقیت ما خواهد بود چراکه رمز موفقیت پیامبران ما نیز بوده است.

وی اضافه کرد: با بی صبری و بی تقوایی کسی به جایی نمی‌رسد و در چهل سال گذشته آنچه باعث موفقیت ما شده صبر مردم و مسئولان بوده همانطور که پیروزی در دفاع مقدس و انقلاب ما یک معجزه بود که با تقوا و صبر میسر شد. 

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب پزشکان هندی بیماران ما را درمان می‌کردند و در کشور ما یک پزشک نبود اما هم اکنون کشور ایران در همه زمینه ها به موفقیت‌هایی رسیده که همه نتیجه صبر و تقوا است. 

مسئولانی که نمی توانند در برابر مشکلات اقتصادی مقاومت کنند، مسئولیت را کنار بگذارند

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اگر دولت مردان ما در برابر نفوذ چند مفسد اقتصادی دچار ضعف و مشکل شده اند و نمی‌توانند در برابر مشکلات اقتصادی مقاومت کند، گفت: لازم است این افراد مسئولیت را کنار گذاشته و عرصه خدمت را به جوانان غیور و افراد لایق تحویل دهند.

وی با اشاره به مشکلات موجود، متذکر شد: اگرچه در کشور شاهد برخی مشکلات هستیم اما همه اینها به مسئولان مربوط نیست و مردم ما باید مراقب باشند که مشکلات موجود ما را از برکات انقلاب و خون شهدا غافل نکند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: برخی مشکلات توسط دشمن به وجود آمده خشکسالی های چندین ساله و افزایش استفاده مردم از همه منابع موجود و اندوخته های چند ساله خود در مضاعف شدن مشکلات کنونی بی تاثیر نیست.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مردم صبوری کنند و مسئولان نیز موظف اند که راه حلی برای رفع مشکلات ارائه دهند، گفت: ما مردم نیز باید مطالبه گری داشته باشیم اما سیاه نمایی نشود، درست است که بازار ارز و سکه ثبات ندارد اما نباید تحت تاثیر سیاه نمایی هایی که از طرف معاندان می‌شود قرار گرفت و ندانسته کاری انجام دهیم که تیشه به ریشه نظام وارد شود.

مشکلات ناشی از بی توجهی در انتخاب مسئولان است

وی تصریح کرد: وقتی که مردم ما برای انتخاب مسئولان نظام در دوران انتخابات حساسیت نداشته باشند و تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گیرند در نتیجه شاهد اینگونه مشکلات خواهیم بود.

امام جمعه موقت بیرجند یاداور شد: متأسفانه برخی از مشکلات مربوط به قصور مسئولان است و دشمن به دنبال این است که از شرایط سوء استفاده کرده و با به راه انداختن موج های کاذب، به وسیله مردم تیشه به ریشه نظام و جمهوری اسلامی ما بزنند.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: ما مردم در انتخاباتهای دیگر با انتخاب درست خود اعتراض خود را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور، گفت: طی هفته های گذشته مسئولان صحبت های خوبی کرده و نسبت به دشمن اعلام بی اعتمادی کرده اند که این کار بسیار خوب بود اما باید بدانند که مراقب رفتارها خود باشند که دوباره تحت تاثیرات القائات سوء دشمن قرار نگیرند.

مسئولان تحت تاثیر القائات سوء بیگانه و نفوذی ها قرار نگیرند

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ترامپ وقتی که صحبت‌های سردار سلیمانی را شنید لحن خود را عوض کرد و درخواست مذاکره داد، گفت: اما هنوز برخی ها متوجه تغییر تاکتیک نشده و می گویند مذاکره باید در شورای امنیت ملی مطرح و مشخص شود؛ اگر دوباره مسئولان تحت تاثیر القائات سوء بیگانه و نفوذی ها قرار گیرند و جولانهای سیاسی دهند به مردم خیانت کرده و باید بدانند که ما پاسخ آنها را خواهیم داد و کوتاه نمی آییم.

حجت الاسلام مختاری درخصوص فتنه افکنی های منافقین در داخل کشور، بیان داشت: دشمن مستأصل شده که می‌خواهد از مزدوران صدام علیه کشور ما استفاده کند اما باید بداند که مردم ما شرایط سخت جنگ را پشت سر گذاشته و شرایط کنونی نسبت به زمان جنگ هیچ نیست، ملت ایران این شرایط را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم از مسئولان تقوا و درستکاری ببینند قطعا صبر پیشه کرده و در عین حال با رعایت شئونات کشور مطالبات به حق خود را عنوان خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار