فرمانده پایگاه هوایی «شهید حسینی» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حضور نیروی هوایی در آسمان شرق کشور تقویت می‌شود/ ظرف کمتر از ۵ دقیقه به مصاف تهدیدات می‌رویم

«حمید مصطفوی» گفت: با توجه به شرایطی که شرق کشور خصوصا استان خراسان جنوبی دارد، ان‌شاءلله در آینده‌ای نزدیک به لحاظ سرزمینی، تسلیحاتی و نیروی انسانی، شاهد گسترش نیروی هوایی در این منطقه خواهیم بود.
کد خبر: ۳۰۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ - 20August 2018

سرهنگ خلبان «حمید مصطفوی» فرمانده پایگاه هوایی سرلشکر شهید «سید حسین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، با اشاره به نقش نیروی هوایی در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: به تعبیر آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، نیروی هوایی نیروی «السابقون السابقون» است و همه مردم از نقش نیروی هوایی در ابتدای انقلاب آگاه هستند.

وی افزود: عمل متهورانه نیروی هوایی در ۱۹ بهمن‌ماه سال ۵۷، یکی از مؤلفه‌های مؤثر پیروزی انقلاب شد که همافران نیروی هوایی به‌عنوان پیشقراول نیرو‌های مسلح آن زمان، در مدرسه علوی با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) بیعت کردند.

فرمانده پایگاه هوایی «شهید حسینی» بیان داشت: در حالی که هنوز انقلاب پیروز نشده بود، اما آن‌ها ندای ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی حضرت امام را خوب فهمیدند و با ایشان بیعت کردند.

در کمتر از ۵ دقیقه به مصاف تهدیدات می رویم/ تقویت پایگاه هوایی بیرجند در آینده نزدیک

نیروی هوایی همراه و همگام سایر نیرو‌های مسلح است

مصطفوی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی که ۲ سال بعد از پیروزی انقلاب آغاز شد، باز هم نقش نیروی هوایی بسیار مؤثر بود و نیروی هوایی همراه و همگام سایر نیرو‌های مسلح بوده است.

وی تصریح کرد: پشتیبانی هوایی از نیرو‌ها در جنگ تحمیلی، جلوگیری از حرکت ماشین جنگی بعثی مثل تانک‌ها و نفربر‌ها در عملیات‌ها انجام می‌شد و بهتر است بگوییم هیچ عملیاتی بدون حضور نیروی هوایی انجام نشد.

فرمانده پایگاه هوایی «شهید حسینی» تصویربرداری از استعداد نیرو‌های دشمن و توان تسلیحاتی آن‌ها قبل از عملیات، پشتیبانی سطحی و تصویربرداری برای برآورد خسارت دشمن بعد از عملیات را بخشی از نقش مؤثر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اعلام کرد.

نیروی هوایی به عنوان یک نیروی واکنش سریع کارنامه درخشانی دارد

مصطفوی بیان داشت: بعد از دفاع مقدس در حوزه جهاد خودکفایی، ساخت هواپیمای شکاری بمب افکن و همچنین در جا‌هایی که کشور مورد تهدید واقع شده، نیروی هوایی به عنوان یک نیروی واکنش سریع وارد عمل شده و کارنامه درخشانی در این خصوص دارد.

وی با بیان این‌که در شرق کشور حراست و پاسداری از فضای جمهوری اسلامی ایران توسط هواپیما‌های مستقر در پایگاه شکاری «بیرجند» انجام می‌شود، گفت: نیروی هوایی از نظر کیفی و کمی متناسب با تهدیدات، در همه نیرو‌ها چه به لحاظ تجهیزاتی چه در بعد نیروی انسانی و چه در بعد روحیه ایثارگری، در آمادگی ۱۰۰درصد قرار دارد.

فرمانده پایگاه هوایی «شهید حسینی» اضافه کرد: از همه مهم‌تر وجود روحیه ایثارگری در نیرو‌هاست؛ چرا که همان نقطه‌ای است که بدخواهان و دشمنان ما از آن می‌ترسند و آن روحیه شهادت‌طلبی است که در ایرانی‌ها وجود دارد.

مصطفوی متذکر شد: اجازه نمی‌دهیم که بدخواهی، چشم بد به این کشور داشته باشد، چه در نیروی هوایی و چه سایر نیرو‌های مسلح این روحیه وجود دارد.

در کمتر از ۵ دقیقه به مصاف تهدیدات می رویم/ تقویت پایگاه هوایی بیرجند در آینده نزدیک

وی یادآور شد: در نیروی هوایی، نوع هواپیما‌های شکاری بمب‌افکن و موقعیتی که دارند حساب شده است و همچنین استعداد تجهیزاتی و پرسنل دشمن، تجزیه و تحلیل می‌شود و متناسب با آن برای تهدیدات احتمالی برنامه‌ریزی خواهد شد.

فرمانده پایگاه هوایی «شهید حسینی» در خصوص اقدامات نیروی هوایی در جهت خودکفایی تجهیزاتی، گفت: ساخت و تولید هواپیمای شکاری بمب‌افکن، تکنولوژی خیلی پیشرفته‌ای دارد که در نیروی هوایی شکل گرفته و این نهضت که پیرو فرمایش رهبری ایجاد شد، چه در حوزه هواپیما، چه در حوزه قطعات و چه بهینه کردن سیستم‌های تسلیحاتی رادار و موشک‌های هواپیما اتفاق افتاد.

شکاری بمب افکن «صاعقه»، گل سرسبد تولید تجهیزات است

مصطفوی با بیان این‌که هواپیما‌ها نسبت به زمان جنگ خیلی بهینه شده‌اند و در موقعیت خوبی قرار داریم، گفت: هواپیمای «صاعقه» یک هواپیمای شکاری بمب‌افکن است که در ایران ساخته شد و گل سرسبد تولید تجهیزات می‌باشد.

وی افزود: در حوزه موشک و نیز بهینه کردن تجهیزات راداری نیز حرف برای گفتن زیاد داریم.

فرمانده پایگاه هوایی «شهید حسینی»، با اشاره به این‌که همکاری با قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به نحو احسن انجام می‌شود و پایگاه‌های هوایی با پایگاه‌های همجوارشان لینک هستند، بیان داشت: از پایین با چابهار، از مرکز با اصفهان و از شمال هم با پایگاه هوایی مشهد این فضا تقسیم شده است و اگر تهدیدی متوجه این فضا شود وارد عمل می‌شویم و مقابله می‌کنیم.

در کمتر از ۵ دقیقه به مصاف تهدیدات می رویم/ تقویت پایگاه هوایی بیرجند در آینده نزدیک

مصطفوی تاکید کرد: این آمادگی ۱۰۰درصد را داریم در هر گوشه ایران که متخاصم وارد آن شود در کمتر از ۵ دقیقه در هر ساعت از شبانه‌روز به مصاف تهدیدات برویم.

تقویت پایگاه هوایی «بیرجند» در آینده نزدیک

وی درخصوص چشم‌انداز پایگاه هوایی «بیرجند» عنوان کرد: در گرو سیاست‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و همچنین تدابیر فرمانده نیروی هوایی، خوشبختانه در استان خراسان جنوبی نیروی هوایی رشد کرده است و در طرح جامع، پایگاه هوایی بیرجند تعریف شده و در حال انجام است و تصمیم بر تقویت آن شده است.

فرمانده پایگاه هوایی «شهید حسینی» افزود: با توجه به شرایطی که شرق کشور خصوصا استان خراسان جنوبی دارد، ان‌شاءلله در آینده‌ای نزدیک به لحاظ سرزمینی، تسلیحاتی و نیروی انسانی، شاهد گسترش نیروی هوایی در این منطقه خواهیم بود.

مصطفوی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که تفکری که از زمان جنگ بهره بردیم، همچنان زنده باشد و از آن بهره ببریم و برای کسانی که در این فضا فعالیت می‌کنند، سعادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار