روسیه: کلاه‌سفیدها ارتباط تنگاتنگی با تروریست‌ها در سوریه داشتند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه کلاه‌ سفیدها در سوریه را مزدوران خارجی دانست.
کد خبر: ۳۰۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ - 03August 2018

روسیه: کلاه‌سفیدها ارتباط تنگاتنگی با تروریست‌ها در سوریه داشتندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری یونیوز، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: کلاه سفیدها ارتباط تنگاتنگی با تروریست ها در سوریه داشتند و به تداوم درگیری در این کشور دامن زدند.

زاخارووا در کنفرانسی خبری افزود: باید رو راست باشیم، زمان آن رسیده است که به جای کلاه سفید ها، این افراد را «نقاب سفیدها» بنامیم.

وی اظهار داشت: افراد موسوم به کلاه سفیدها خود را داوطلبانی برای اقدامات بشردوستانه معرفی کردند؛ اما در واقع مشخص شد که آنها مزدورانی خارجی بودند که در سوریه به نفع کشورهایی دیگر که سیاستهایشان با منافع سوریه در تضاد است، فعالیت داشتند.

زاخارووا تاکید کرد: کلاه سفیدها پولهای زیادی را در ازای فعالیتهایشان دریافت کردند و اکنون پذیرش آنان و توزیعشان در کشورهای منطقه در حال انجام است.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در ادامه به بیانیه صادره از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره حملاتی که گروه تروریستی داعش در غرب سوریه به ویژه حملات انتحاری در سویدا در 25 ژوئیه انجام داد، اشاره و بار دیگر این حملات غیرانسانی را محکوم کرد.

وی افزود: افزایش تنشها و درگیری ها در جنوب سوریه توسط افراد وابسته به سازمان ملل به شیوه ای بسیار عجیب تفسیر شده است.

زاخارووا اقدام افراد وابسته به سازمان ملل در مرتبط دانستن این حمله به توافقی بین دمشق و تروریست‌ها را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها