سازمان ملل: هیچ چیز حمله به بیمارستان یمن را توجیه نمی‌کند

لیزا گراند با ابراز تعجب از حمله ائتلاف متجاوز به بیمارستان یمن گفت: بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی بیمارستان‌ها از حملات مصون هستند.
کد خبر: ۳۰۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ - 03August 2018

سازمان ملل: هیچ چیز حمله به بیمارستان یمن را توجیه نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، لیز گراند هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن روز جمعه از حمله هوایی که روز گذشته بزرگترین بیمارستان یمن در شهر راهبردی حدیده را هدف قرار داد ابراز تعجب کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد  این تعجب آور است. براساس قوانین بشردوستانه بین المللی، بیمارستان‌ها مصون هستند. هیچ چیز این تلفات انسانی را نمی‌تواند توجیه کند. 

بنابر اعلام پزشکان و شاهدان، روز پنجشنبه در حمله هوایی به بیمارستان الثوره و بازار ماهیگیران این شهر دست کم ۲۰ نفر کشته و ۶۰ نفر زخمی شدند.

تلویزیون المسیره شمار قربانیان را ۵۵ کشته و ۱۲۴ زخمی اعلام کرد. این منبع به دو حمله هوایی علیه بیمارستان الثوره و بازار ماهی فروشان اشاره کرد.  

لیز گراند افزود: الثوره بزرگترین بیمارستان یمن و یکی از ساختار‌های پزشکی است که همچنان در منطقه فعالیت دارد. این بیمارستان یکی از بزرگترین مراکز درمانی وبا را در این شهر دارد. 

سازمان جهانی بهداشت نیز روز جمعه در توئیتی پس از حمله به بیمارستان الثوره به مردم یمن تسلیت گفت.  

در این توئیت آمده است: این بیمارستانی است که ما بیشترین حمایت را از آن کرده ایم. 

بنابر اعلام سازمان ملل متحد از زمان مداخله ائتلاف متجاوز در مارس ۲۰۱۵ در یمن، این درگیری بیش از ۱۰ هزار کشته- از جمله ۹۵۰۰ غیرنظامی- بر جای گذاشته و وخیم‌ترین بحران انسانی جهان را به وجود آورده است. بیش از ۲۲۰۰ نفر دیگر نیز بر اثر وبا جان باخته‌اند.  

بسیار کم اتفاق افتاده است که ائتلاف متجاوز، حملات هوایی در داخل حدیده انجام ندهد.  

یمن برای ۹۰ درصد از نیاز‌های غذایی خود نیازمند واردات است و ۷۰ درصد از آن از طریق حدیده وارد این کشور می‌شود.  

مریتکسل رلانو Meritxell Relano نماینده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در یمن روز پنجشنبه در توئیتی نوشت درد و رنج در یمن متوقف نمی‌شود. امروز (پنجشنبه) نیز حمله‌ای بی معنا سبب از بین رفتن خانواده‌ها در حدیده شد. به امید آینده‌ای بهتر.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار