خواهر شهید جعفری:

مسوولان پشتیبان ولایت فقیه باشند

خواهر شهید «محمدعلی جعفری» گفت: کم‌ترین انتظار از مسوولین این است که پشتیبان ولایت فقیه و به فکر معیشت مردم باشند.
کد خبر: ۳۰۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ - 04August 2018

انتظار از مردم و مسوولین این است که پشتیبان ولایت فقیه باشندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» در فرهنگسرای گلستان با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و هم‌چنین تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های شهدای منطقه هشت شهر تهران برگزار شد.

این برنامه با قرائت دعای توسل آغاز شد و با زیارت پرفیض عاشورا و سخنرانی حجت الاسلام وحیدی ادامه یافت.

حجت الاسلام وحیدی در سخنان خود، با بیان اینکه خدا شریک و همتا ندارد، اظهار داشت: خدا مظهر واحد بودن است. عدد «یک» برازنده خداست و به غیر از خدا همه چیز کثیر است. ما روزی 10 بار یگانگی خدا را به زبان می‌آوریم. عالم یگانگی و وحدت، عالم خداست و بقیه عالم کثرت است و ما هرچه به یگانگی و وحدت نزدیکتر شویم به خدا نزدیکتر می‌شویم. هرچه به وحدت نزدیکتر شویم، خدایی‌تر می‌شویم. یکی از کار‌های علماء این است که ما را خدایی کنند و ما را از کثرت به وحدت برسانند. شیطان می‌خواهد ما در عالم کثرت باشیم و به عالم وحدت نرسیم.

مثلاً می‌خواهید نماز بخوانید، اگر نماز را در مسجد خواندید، این نشانه‌ی وحدت است و غرق در یگانگی خدا می‌شوید. امام على علیه السلام فرمودند: «لَیسَ لِجارِ المَسجِدِ، صَلاةٌ، إذا لَم یَشهَدِ المَکتوبَةَ فی المَسجِدِ، إذا کانَ فارِغا صَحیحا». اگر همسایه مسجد، فارغ و سالم باشد و براى گزاردن نماز واجب در آن حاضر نشود، نمازش پذیرفته نیست. (بحار الانوار: 83/354/7) همسایه مسجد اگر در مسجد نماز نخواند، انگار نماز نخوانده. سعی کنید نماز را به جماعت بخوانید و به یکدیگر اقتداء کنید.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه گفت: در اسلام به ازدواج خیلی تأیید شده و ازدواج یک نوع وحدت است و ثواب نماز و روزه شخص ازدواج کرده 70 برابر شخص مجرد است. در مراسم حج، نماز عید فطر و نماز جمعه هم وحدت نمایان است. هرچه با هم یکی شوید، الهی‌تر شده‌ایم. در اسلام دعوا و جنگ و قهر کردن نداریم، قهر و جدایی برای کثرت است. در اسلام دفاع از جان و ناموس داریم. یکی از وسایل بسیار مهم برای یکی شدن و خدایی شدن و از ابزار‌های تحقق وحدت و یگانگی محبت است. امام علی علیه السلام در خطبه 127 نهج البلاغه فرمودند «یدالله مع الجماعه» «دست محبت الهی بر سر جماعت است»؛ محبت پراکندگی‌ها را جمع می‌کند و ما را به اتحاد واحد به سمت یگانگی می‌برد. خود محبت بالاترین عبادت است. محبت ما را به خدا می‌رساند. هرچه بیشتر افراد را دوست داشته باشی به خدا نزدیکتر می‌شوی. محبت گاهی کار 100 نماز و هزار حج را انجام می‌دهد. متاسفانه محبت‌ها در جامعه کم شده. نماز می‌خوانیم بدون محبت، روزه می‌گیریم بدون محبت، حج می‌رویم بدون محبت و ... .

حجت الاسلام وحیدی در بخش پایانی بیان خود اظهار کرد: هر چه محبت کمتر شود از خدا بیشتر فاصله می‌گیریم. محبت نوعی سیر و سلوک است. عاشقانه یکدیگر را دوست داشته باشیم. به یکدیگر ابراز محبت کنیم. از این که همدیگر را ببینیم، لذت ببریم. محبت را در دل یکدیگر قرار بدهیم، حتی در موردکسانی که در حق ما بدی و ناراحتی‌هایی برای ما ایجاد کرده‌اند.

حتی محبت خودمان را نسبت به دزد داشته باشیم. محبت راه میانبر رسیدن به خداست. محبت خیلی سریع ما را به خدا می‌رساند. راه محبت راه سریعی است و خیلی مفید است. در روایات داریم: «هل الدین الا الحُبّ» دین، عبارت از محبت است: محبت به خوبان و خوبی‌ها و مظلومان و انسان‌هایی که مورد جفای شیطان‌ها قرار گرفته‌اند إن شاء الله محبت رزق و روزی ما شود.

در این مراسم، مادر شهید محمد علی جعفری و خواهران شهید ناصر رضایی خاطرات خود را از شهیدانشان بیان کردند.

خواهر شهید جعفری گفت: کمترین انتظار از مسوولین این است که پشتیبان ولایت فقیه باشند و اظهار داشت: مسوولین کشور به فکر مردم باشند و در برخورد با فساد و غارت ثروت‌های کشور قاطع باشند.

خواهر شهید جعفری در مورد ویژگی‌های اخلاقی شهید محمد علی جعفری بیان کرد: ایشان فردی خودساخته بودند، و اعتقاد زیادی به اطاعت از ولایت فقیه داشتند.

وی همچنین با ذکر خاطره‌ای از شهید جعفری گفت: او فردی دست و دلباز بود و اگر می‌دید کسی وضع و حال خوبی ندارد لباس خودش رو از تن بیرون می‌آورد و بر تن فرد محتاج می‌کرد. از خصوصیات بارز شهید مبارزه با نفس بود و بر روی نفس خود بسیار کار می کرد.

خواهر شهید جعفری در مورد نحوه مجروحیت برادرش بیان می‌کند: در سد دز مشغول دوره‌های آموزشی نیزار نوردی بود که مجروح می‌شود و به تهران می‌آید. نکته مهم انجاست که بعد از جراحت پا، در راه رفتن مشکل داشت، ولی همیشه جراحت را از خانواده پنهان می کرد.

خواهر شهید در پایان به جوانان توصیه کرد، جوانان شهدا را فقط بر سر کوچه‌ها و خیابان‌ها نبینند و روی زندگی شهیدان گرانقدر تحقیق کنند. همچنین تقوا را در زندگی رعایت کنند که همین تقوا می تواند انسان را از تمام بدی‌ها دور کند.

در بخش پایانی ویژه برنامه در کوی نیکنامان با اهداء لوح سنگی منقش به تصویر شهید، از خانواده گران‌قدر این دو شهید تجلیل شد.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها