همراه با رزمندگان فاطمیون «روی خط آتش»

مستند «روی خط آتش» روایتی از حماسه آفرینی‌های لشکر فاطمیون در سوریه، روی آنتن شبکه افق می‌رود.
کد خبر: ۳۰۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ - 04August 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، لشکر فاطمیون یک نیروی شبه نظامی متشکل از شیعیان افغانستان است که از جنگجویان افغانستانی مبارز در زمان حمله شوروی به افغانستان و دوران طالبان و همچنین تیپ ابوذر یا افغانستانی‌های حاضر در جنگ ایران و عراق، افغانستانی‌های شیعه مقیم ایران و افغانستانی‌های شیعه مقیم سوریه شکل گرفته است.

این گروه در 22 اردیبهشت سال 1392 با 22 نفر در منطقه زینبیه سوریه حاضر شد و اعلام موجودیت کرده و امروز با نام لشکر فاطمیون شناخته می شود.

مستند «روی خط آتش» روایتی است از حماسه های بی شمار فاطمیون در سوریه و در مسیر مبارزه با تکفیری ها؛ در این فیلم می بینیم که رزمندگان لشکر فاطمیون، علمدار رزمندگان جبهه مقاومت هستند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم جبهه حق کرده اند.

به گفته حجت الاسلام ساسان فلاح فر سازنده این مستند، امروز در جبهه مقاومت وقتی رزمندگان می خواهند پیشروی کنند، به رزمندگان فاطمیون می گویند پرچم خود را به ما بدهید که به همراه خود داشته باشیم.

«روی خط آتش» را می توانید شنبه 13 مرداد ساعت 21:00 و تکرار آن را ساعت 8:30 روز بعد از شبکه افق ببینید.

گفتنی است؛ ساسان فلاح‌ فر، روحانی فیلمساز با ساخت چند اثر مستند متفاوت در حوزه مقاومت و نمایش آن در جشنواره عمار به شهرت فراوانی دست یافت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار