دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

دستبند پلیس بر دستان بدل «محسن هاشمی» و «مجید قناد»

فردی که با جعل کارت‌های شناسایی افراد سرشناس و شبیه ساختن چهره خود به آنان، از مردم و اتباع بیگانه اخاذی می‌کرد، به دام پلیس افتاد.
کد خبر: ۳۰۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ - 05August 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سیزدهمین مرحله از طرح رعد، هفته گذشته توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد که طی آن 489 سارق و مالخر دستگیر شدند. این سارقان و ناامن‌کنندگان امنیت شهر توسط مردم شناسایی شده بودند که پلیس با دریافت حکم قضایی به مخفیگاه‌ها و اقامتگاه‌های آنان ورود پیدا کرد و دستبند بر دستان آنان زد.

این سارقان پس از دستگیری در محوطه پلیس پیشگیری جمع آوری شدند تا خبرنگاران بتوانند با آنان گفت‌وگویی داشته باشند. در میان آنان کسانی بودند که با جعل اسناد و مدارک به اخاذی از مردم و حتی اتباع بیگانه می‌پرداختند.

یکی از آن متهمان، فردی بود که با جعل مدارک افراد سرشناس فرهنگی و سیاسی و تغییر چهره خود، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد.

او می‌گوید که مسئول برگزاری نمایشگاهی بوده و با توجه به مسئولیتی که داشته کارت شناسایی برخی از افراد را در اختیار داشته و در منزل خود نگهداری می‌کرده است. او بر خلاف گفته‌های افسر پلیس ادعا می‌کند که هیچ کلاهبرداری نکرده و تنها این کارت را به عنوان یادگاری به همراه خود داشته است.

بدل محسن هاشمی و مجید قناد در دام پلیس افتاد

افسر پرونده هم می‌گوید: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر سرقت و جعل عناوین در یکی از مناطق تهران توسط راننده یک دستگاه پژو، بررسی‌های لازم صورت گرفت تا استعلام خودرو گرفته شود و چهره فرد نیز توسط شاکیان چهره‌نگاری شود که در نهایت فرد مورد نظر شناسایی و مجوز دستگیری او از مراجع قضایی اخذ شد.

وی ادامه می‌دهد: پس از ورود به محل اقامت او، کارت شناسایی افراد مختلفی از جمله «محسن هاشمی رفسنجانی» و «مجید قناد» که جعل شده بود، به همراه مشروبات الکلی و مواد مخدر کشف شد.

این افسر تصریح می‌کند: این فرد با استفاده از کارت‌های جعلی، از مردم و به خصوص اتباع بیگانه اخاذی می‌کرده و تاکنون به سه مورد اخاذی اعتراف کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار