سردار غیب‌پرور خبر داد؛

ارائه خدمات به محلات توسط گروه‌های جهادی بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با فعالیت گروه‌های جهادی محله‌محور بسیج به محلات شهرهای مختلف، خدمات گوناگونی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۳۰۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ - 05August 2018

ارائه خدمات به محلات توسط گروه‌های جهادی بسیجبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مدیران بسیج سازندگی استان‌ها، اظهار داشت: انقلاب‌اسلامی در 40 سال گذشته حتی یک روز از توطئه‌های دشمن مصون نمانده و این قضیه قابل قیاس با هیچ کشور و دوران دیگری نیست.

سردار غیب‌پرور با اشاره به اهمیت کار یگان‌های مختلف در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: در زمان جنگ همه رزمندگان از جایگاه و منزلت بالایی در بین مردم و مسئولین برخوردار بودند، اما برخی‌ها مانند رزمندگان اطلاعات عملیات، شناسایی و تخریب جلوه و شخصیت خاصی داشتند. منشاء محبوبیت این مجاهدان پیشگامی در نبرد با دشمن بود. بنده باور دارم که رزمندگان و جهادگران بسیج سازندگی در حال حاضر هم در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن، بیان داشت: امروز وضعیت اقتصادی کشور به دو علت دچار آسیب شده است. دلیل اول دشمنی‌های دنیای زر و زور و استکبار است که روز به روز به آن افزوده می‌شود.

وی دلیل دوم را نظام مدیریتی کشور دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال همه ثروت‌ها را به ما داده است، اما چرا از این ثروت‌ها و سرمایه‌های بی‌نظیر انسانی، معدنی، انرژی و... به خوبی استفاده نمی‌شود؟ ما هیچ چیزی برای زندگی سالم و کامل کم نداریم.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: در کشور و به ویژه در شرایط فعلی، اگر مدیریت به مدیریت جهادی و انقلابی تبدیل شود، مشکلات حل خواهد شد.

وی بار دیگر با اعلام آمادگی برای کمک به دولت، گفت: این ظرفیت در بسیج وجود دارد که هر کمکی دولت بخواهد، انجام بدهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج سازندگی صحنه خدمت بی‌منت به مردم است. دل زخم‌خورده مردم در جنگ اقتصادی نیازمند التیام است که خدمت جهادگران بسیج سازندگی مرهم آن است. بسیج سازندگی تبلور خدمت بی‌منت است؛ در بسیج سازندگی کسی به دنبال نام و نشان نیست. شما عزیزان باید آتش به اختیار باشید. باید هرگونه خدمتی را که می‌توانید به مردم ارائه دهید. این خدمات قلب امام زمان (عج) و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را شاد می‌کند و مردم را به انقلاب دل‌بسته‌تر می‌کند.

وی در ترسیم نقشه راه بسیج سازندگی تصریح کرد: بسیج سازندگی باید بتواند سه نقش مهم و محوری را ایفا کند. نخست باید با مشارکت بیش از پیش با دستگاه‌های اداری و اجرایی خدمات در مناطق محروم را گسترش دهد. دوم توانمندسازی مردم است، به نوعی که انجام کارها به مردم سپرده شود. سومین نقش بسیج سازندگی هم کمک به حل بحران‌ها در حوادث مانند زلزله کرمانشاه است.

سردار غیب‌پرور بیان داشت: گروه‌های جهادی محله‌محور نمونه‌ای جدید از راهبرد بسیج برای خدمت به محله‌های شهرها هستند. وقتی به پایگاه‌های بسیج سر می‌زنیم شاهد خیل عظیم انرژی مردمی برای ارائه خدمات به محله‌های خودشان هستیم. باید از طریق گروه‌های جهادی محله‌محور این سرمایه‌های اجتماعی را هدایت کرد. مدیریت اجرایی این طرح بر عهده بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار