مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

برنامه «حیات شبانه شهر» الگوی مناسب تفریحی برای شهروندان تهرانی است

علی اصغر جعفری برنامه «حیات شبانه شهر» را مدل و الگویی بسیار مناسب و مطلوب از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تفریحی در فضای امروز جامعه و خصوصا کلان‌شهر‌ها دانست و گفت: با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان برنامه‌های گوناگونی همچون حیات شبانه شهر را برای ایجاد و گسترش فضای شاد و پر نشاط در سطح جامعه و شهر ترتیب داد.
کد خبر: ۳۰۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ - 05August 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم افتتاح برنامه‌های «حیات شبانه شهر» که شب گذشته (۱۳ مردادماه) با حضور مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، حسن خلیل آبادی و حجت نظری اعضای شورای اسلامی شهر تهران و تنی چند از مسوولان و مدیران شهری در محل مقبره الشهداء این موزه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در موزه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و تفریحی مناسبی را برای گسترش نشاط اجتماعی شهروندان با عنوان حیات شبانه شهر تدارک دیده‌ایم که امشب و با حضور شما دوستان به شکل رسمی آغاز به کار می‌کند.

جعفری «حیات شبانه شهر» را مدل و الگویی بسیار مناسب و مطلوب از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تفریحی در فضای امروز جامعه و خصوصا کلان‌شهر‌ها دانست و افزود: بدون شک با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان برنامه‌های گوناگونی همچون حیات شبانه شهر را برای ایجاد و گسترش فضای شاد و پر نشاط در سطح جامعه و شهر ترتیب داد.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد و نگرش جدید موزه برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی و به دلایل مختلف، تغییر در ساعت و زمان‌بندی فعالیت‌های موزه در دستور کار قرار گرفت.

برنامه «حیات شبانه شهر» الگوی مناسب تفریحی برای شهروندان تهرانی است

جعفری یادآوری کرد: با وجود مشکلات روزمره شهروندان تهرانی و امکان بهره مندی کمی که برای استفاده هرچه بیشتر و بهتر شهروندان وجود دارد، توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های این موزه و به طور مشخص برای اولین بار در ایران و حتی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا، فعالیت‌های شبانه موزه از ساعت پنج عصر تا ۱۰ شب به طور رسمی آغاز شد. بر همین اساس و با توجه به ظرفیت‌های مطلوب ایجاد شده شاهد افزایش محسوس علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی هستیم که راه‌اندازی برنامه‌های فرهنگی تفریحی حیات شبانه شهر نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به همکاری مشترک در برنامه‌های تهرانگردی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موزه تصریح کرد: برنامه حیات شبانه شهر در ادامه فعالیت‌های شبانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که با برنامه‌های فرهنگی، تفریحی مطلوب و امن برای خانواده‌ها ترتیب یافته که شادی، نشاط و آرامش شهروندان را در پی دارد.

سیف: هنرمندان به حیات شبانه شهر بیایند

مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در مراسم افتتاحیه برنامه‌های حیات شبانه شهر، ضمن تقدیر از مدیریت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره فراهم کردن این فضای مطلوب، اظهار داشت: مدیرعامل موزه به دنبال ظرفیت سازی بیش از پیش است که حیات شبانه شهر نمونه بارز از این رویکرد است، که با برنامه‌های بسیار مناسب فرهنگی، هنری و تفریحی در آن هر چه به پایان شب نزدیک می‌شویم شاهد افزایش بازدیدکنندگان و شهروندان تهرانی در این فضای آرام و شاد هستیم.

برنامه «حیات شبانه شهر» الگوی مناسب تفریحی برای شهروندان تهرانی است

وی حضور ون کافه‌ها در این محل و آرامش حاکم در این مجموعه را در راستای ایجاد فضای امن برای بهره‌مندی هر چه بهتر خانواده‌ها بر شمرد و افزود: دوستان حاضر در اینجا بصورت کاملا خودگردان مشغول به فعالیت شده‌اند و همین جا از دیگر عزیزان و هنرمندان خطاط، نقاش، عکاس  برای حضور در این مجموعه و ارائه خدمت به شهروندان دعوت می کنیم.

خلیل آبادی: کلان شهر تهران زنده است

حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: با چنین برنامه‌ها و ایده‌هایی که رویکرد جدید شورا و شهرداری تهران است در واقع می‌خواهیم بگوییم که کلان شهر تهران زنده است.

وی تهران را یکی از شهرهای خشمگین معرفی و تاکید کرد: با توجه به مشکلات و فشارهای روزانه شهروندان تهرانی ایجاد چنین فضاهایی برای رسیدن شهروندان به آرامش و نشاط هرچه بیشتر نیاز مبرم جامعه دچار بحران روحی شهر تهران است.

برنامه «حیات شبانه شهر» الگوی مناسب تفریحی برای شهروندان تهرانی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: نباید ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کلان شهر تهران را بلا استفاده رها کنیم و چون همیشه یک بعدی به شهر نگاه کرده‌ایم در واقع شب‌های تهران را به شب‌مردگی بدل کرده‌ایم.

خلیل آبادی در پایان، رونق اقتصادهای خرد در شب را از محسنات چنین طرح‌هایی برشمرد و یاد آوری کرد: در کنار تفریح و گشت و گذار مردم در چنین فضایی می‌توانیم به نحو مطلوب شاهد گسترش و بهبود اقتصادهای خرد و کسب و کارهای کوچک در شب‌های زنده تهران باشیم شب‌مردگی را از کلان‌شهر تهران بزداییم و با زبان روز در شب با شهر برخورد کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار