با زائر دوچرخه سوار؛ از آبادان تا مشهد الرضا

عبدالرضا؛ کارگری که برای سلامتی مادرش نذر کرد هر سال با دوچرخه به زیارت امام غریب برود.
کد خبر: ۳۰۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ - 05August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از لرستان، دیشب میهمان «الیگودرز» بود، نامش عبدالرضا مساعد است. می گوید نذر کرده برای مادرش سالی یک بار با دوچرخه به زیارت امام رضا (ع) برود.

عبدالرضا سال سوم است که نذرش را ادا می کند و از آبادان راهی مشهدالرضا می شود.

او امسال ۱۱ خرداد شروع به رکاب زنی کرده و مسافت زیادی را برای ادای نذرش طی نموده است.

با زائر دوچرخه سوار؛از آبادان تا مشهد الرضا

از او  در رابطه با خستگی راه پرسیدم؛ پاسخ داد در طول مسیر بارها منصرف شدم که برگردم ولی وقتی به ادای نذرم فکر می کردم انگیزه ام چندین برابر شد و وقتی به مشهد رسیدم انگار نه انگار خسته ام. انرژی که از زیارت امام رئوف و مهربان گرفتم نیرویی وصف نشدنی به من داد.

از آب و هوا و مهمان نوازی مردم الیگودرز پرسیدم و گفت باور کنید به نظر من الیگودرز از نظر آب و هوایی بهشت ایران است. در طول مسیر رفت و برگشت از شهرهای زیادی گذشتم ولی چنین هوایی در این بازه زمانی و تابستان بی نظیر است. در هر شهری که از من می پرسیدن کدام شهر برای اسکان بهتر بود می گفتم الیگودرز. مردم الیگودرز مردم مهربان و مهمان نوازی هستند و خیلی از آنها وقتی فهمیدن مسافر و زائر امام رضا هستم رفتاری صمیمانه داشتند و برای رفتن به خانه شان تعارف بسیاری به من کردند.

از شغل و حرفه اش پرسیدم و جواب داد کارگری می کند و ناشکر نیست راضی است به رضای خدا.

از او پرسیدم در طول سفر چه چیزی تو را غافلگیر کرد؟

گفت: من برای سفرم برنامه ریزی کرده بودم و همه چیز را پیش بینی کرده بودم غیر از نوسانات ارزی و گرانی ها را.

وقتی راه افتادم برخی اجناس نصف قیمت بود ولی هر روز که به شهر دیگر می رسیدم قیمتها بالاتر می رفت. برای همین برای مدیریت هزینه ام مجبور به خرج کمتر شده و صرفه جویی شدم.

با زائر دوچرخه سوار؛از آبادان تا مشهد الرضا

از چهره خسته عبدالرضا فهمیدم که وقت رفتن است و گفت باید ۶ صبح راه بیفتد به طرف شهر دورود از او خداحافظی  و برایش آرزوی موفقیت کردم.

گزارش علی صفدری(گودرزی)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار